Nej, “Spies & Glistrup” har ikke meget andet at byde på end morgenbolledamer, halvsindssyge udtalelser om den danske skattelov og anden excentrisk opførsel. Der forekommer enkelte humoristiske indfald undervejs, der indimellem antænder et spinkelt håb om et godt, strømlinet manuskript, men desværre forbliver filmen overfladisk. Derfor er “Spies & Glistrup” udelukkende en film for de nostalgikere, der savner, dengang Danmark havde ægte særlinge i sladderbladenes glittede sider. Alle andre bør i stedet spørge den ældre generation om de to herrer, for så bliver man formentlig serveret for en mindst lige så interessant og underholdende fortælling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 SpielbergFreak 10 år siden

Meget uenig i denne anmeldelse. Jeg synes der er masser af karakter og menneskelighed langs med alle morskaberne. Man kan vel godt kalde det en drama komedie, men jeg synes den giver et godt indtryk af de to, som henholdsvis elskeligt familiemenneske og kærlig romantiker (så kan i selv gætte hvem der er hvem). Men selvfølgelig er der brugt meget tid på fis og ballade, men det er godt blandet sammen, i et udmærket manuskript. Den er milepæle foran for eksempel Dirch!
Gravatar

#2 bjarke 10 år siden

Ja, en desværre noget ujævn og overfladisk affære - dog ikke uden gode scener og en hvis dynamik mellem Pilou og Bro. Men helt vellykket i mål kommer den desværre ikke. Jeg giver også 3 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#3 Collateral 10 år siden

Jeg fandt filmen ret fremragende. Massevis af gode sekvenser og en rigtig velspillet sag, med Hr. Boe & Cos tydelige flair for spændende billeder. Føles aldrig som parodi for mig, men som et oprigtigt drama. 5/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 moulder666 10 år siden

Det er faktisk præcis hvad jeg havde regnet med af denne film...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 Jb-film 10 år siden

En biografi må være så sandfærdig som muligt - det samme med en film om historiske personer.

Selvfølgelig vil møder personer imellem, som ikke er skrevet ned, være noget som kunne være sket, når f.eks. en filmbeskrivelse tager over.

Filmen om Dirch Passer tog sig sine friheder - blandt andet en afslutning som var stærkt præget af Det er showtime (All That Jazz) - en afslutning i det rene fantasi.

Mange blev skuffet over, at det ikke var en reel beskrivelse om Dirch Passers liv.

Så det er med nogen skepsis, at jeg ser frem til at filmen "Spies & Glistrup" - to herrer som på hver deres måde, har sat deres aftryk i det danske folkesind.

- Men de klip jeg har set, ser spændende ud.
Gravatar

#6 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg havde lyst til at se den, da jeg hørte om den. Man fik fortalt, hvorledes to to hovedroller uden hold stemmetrænede til rollerne. Og da jeg så ser traileren og hører Bro tale som Glistrup, tænker jeg; Okay var dét virkelig den bedste Glistrup, han kunne komme op med? Jeg kunne lave en bedre Glistrup-dialekt ved at træne 5 minutter mens jeg sidder på lokum - én gang. Bro's noget latterlige klovneportræt, som traileren giver indtryk af, og med den flade stemme uden antydningen af bornholmsk, fjernede enhver lyst til at se den.
Doctor Last Warning
Gravatar

#7 Jb-film 10 år siden

DocDoom (6) skrev:
Jeg havde lyst til at se den, da jeg hørte om den. Man fik fortalt, hvorledes to to hovedroller uden hold stemmetrænede til rollerne. Og da jeg så ser traileren og hører Bro tale som Glistrup, tænker jeg; Okay var dét virkelig den bedste Glistrup, han kunne komme op med? Jeg kunne lave en bedre Glistrup-dialekt ved at træne 5 minutter mens jeg sidder på lokum - én gang. Bro's noget latterlige klovneportræt, som traileren giver indtryk af, og med den flade stemme uden antydningen af bornholmsk, fjernede enhver lyst til at se den.


Jeg er nok også lidt skeptisk med hensyn til Nicolas Bros rolle som Mogens Glistrup - Pilou Asbæk virker umiddelbart mere overbevisende som Simon Spies.

Men igen, jeg har KUN set klip fra filmen. - Men der er noget, at leve op til efter filmen "Dirch".

Skriv ny kommentar: