Nej, “Spies & Glistrup” har ikke meget andet at byde på end morgenbolledamer, halvsindssyge udtalelser om den danske skattelov og anden excentrisk opførsel. Der forekommer enkelte humoristiske indfald undervejs, der indimellem antænder et spinkelt håb om et godt, strømlinet manuskript, men desværre forbliver filmen overfladisk. Derfor er “Spies & Glistrup” udelukkende en film for de nostalgikere, der savner, dengang Danmark havde ægte særlinge i sladderbladenes glittede sider. Alle andre bør i stedet spørge den ældre generation om de to herrer, for så bliver man formentlig serveret for en mindst lige så interessant og underholdende fortælling.
#1 SpielbergFreak 11 år siden
#2 bjarke 11 år siden
#3 Collateral 11 år siden
#4 moulder666 11 år siden
#5 Jb-film 11 år siden
Selvfølgelig vil møder personer imellem, som ikke er skrevet ned, være noget som kunne være sket, når f.eks. en filmbeskrivelse tager over.
Filmen om Dirch Passer tog sig sine friheder - blandt andet en afslutning som var stærkt præget af Det er showtime (All That Jazz) - en afslutning i det rene fantasi.
Mange blev skuffet over, at det ikke var en reel beskrivelse om Dirch Passers liv.
Så det er med nogen skepsis, at jeg ser frem til at filmen "Spies & Glistrup" - to herrer som på hver deres måde, har sat deres aftryk i det danske folkesind.
- Men de klip jeg har set, ser spændende ud.
#6 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#7 Jb-film 11 år siden
Jeg er nok også lidt skeptisk med hensyn til Nicolas Bros rolle som Mogens Glistrup - Pilou Asbæk virker umiddelbart mere overbevisende som Simon Spies.
Men igen, jeg har KUN set klip fra filmen. - Men der er noget, at leve op til efter filmen "Dirch".