Film, der eksplicit forsøger sig med livsvisdom, har det med at blive frygteligt banale, og “spis bed elsk” er til tider også temmelig ucharmerende med sin tvivlsomme livsholding, hvor narcisisme står i centrum, gud findes indeni, og man må tilgive sig selv endeløst, uanset hvor mange andre man så måtte såre hen ad vejen. Oven i hatten så er manuskriptet til tider meget klodset, handlingen søvndyssende stillestående, og filmen er mindst en halv time for lang. Men nu må du undskylde mig. Jeg skal hen og bede min redaktør om et års lønforskud til en jordomrejse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Spanner 13 år siden

Arnold (10) skrev:
Lad nu for Guds skal al den tale om kønspolitik forstumme. Vi er ikke i 70'erne mere. Der er kriterier for film, derfor kan film vurderes. Ligesom alt andet kunst. Alt det med køn kan ikke være interessant...


Du kan da ikke sige, at der ikke er forskel på kønnene og hvad de interesserer sig for
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#12 Arnold 13 år siden

#11: Naturligvis er der det. Men det er ikke interessant, når kunst skal bedømmes. Der er ikke kunst for kvinder og kunst for mænd, der er bare kunst. Alt andet er rigid marxistisk "alt-er-politik-(også-soveværelset)-tankegang".

Man kan da ikke i ramme alvor mene, at en særlig type film skal anmeldes af kvinder?

Vh. Arnold
Gravatar

#13 gi-jones 13 år siden

Jeg mener at alle spoof-film burde anmeldes af hamstere. Men det er vel også forkert...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#14 wimmie 13 år siden

chandler75 (6) skrev:
# 5 Er det ikke bare generelt, filmen har fået dårlige anmeldelser? Kvindelige anmeldere (hvis de er noget værd) burde også kunne genkende skrald, når de ser det.


Enig!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15 Skotten 13 år siden

Jeg mener på trods af alt, at der stadig er forskel på mænd og kvinder (heldigvis) og derfor mener jeg ikke at alpha hanner skal anmelde kvindefilm.
Gravatar

#16 tiany 13 år siden

Jeg vil ikke fornærme Søren - men jeg kunne nu ikke lade vær med at trække på smilebåndet: Benway som Alpha han :)
Valar morghulis
Gravatar

#17 Arnold 13 år siden

Skotten (15) skrev:
Jeg mener på trods af alt, at der stadig er forskel på mænd og kvinder (heldigvis) og derfor mener jeg ikke at alpha hanner skal anmelde kvindefilm.


Tak for at påpege det!

Selvfølgelig er der forskel. Læs mine indlæg ordenligt, det her er for ligegyldigt.

Vh. Arnold

Skriv ny kommentar: