Film, der eksplicit forsøger sig med livsvisdom, har det med at blive frygteligt banale, og “spis bed elsk” er til tider også temmelig ucharmerende med sin tvivlsomme livsholding, hvor narcisisme står i centrum, gud findes indeni, og man må tilgive sig selv endeløst, uanset hvor mange andre man så måtte såre hen ad vejen. Oven i hatten så er manuskriptet til tider meget klodset, handlingen søvndyssende stillestående, og filmen er mindst en halv time for lang. Men nu må du undskylde mig. Jeg skal hen og bede min redaktør om et års lønforskud til en jordomrejse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gi-jones 13 år siden

Men nu må du undskylde mig. Jeg skal hen og bede min redaktør om et års lønforskud til en jordomrejse.
Spørg The Insider. Det synes at virke for ham :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 Ericmase 13 år siden

Jeg tænkte også da jeg så traileren for første gang: "Sid, gab og sov. GAAAAAAAAAAB!" og "Den ser dalme kedelig ud!". :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#3 filmz-Myrepip 13 år siden

Jeg har et stort incitament for at se filmen, eftersom jeg boede på hotellet i Rom og hun vistnok spiser på en restaurant, hvor jeg blev gode venner med en Sri Lankansk tjener :) ½ minuts seværdigheder!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#4 Petrescu 13 år siden

Min kære viv talte forleden om at vi to skulle ind og se denne film da "Javier Bardem jo ikke vælger at være med i dårlige film". Det lyder som en film hun må se med sin søster eller en veninde.
Gravatar

#5 Skotten 13 år siden

Jeg har læst flere anmeldelser af denne film, skrevet af mænd, der på det nærmeste hader filmen. Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke sætter kvinder til at anmelde en så typisk "pigefilm". Man sætter jo heller ikke kvinder til at anmelde f. eks. nye biler og boremaskiner.
Gravatar

#6 chandler75 13 år siden

# 5 Er det ikke bare generelt, filmen har fået dårlige anmeldelser? Kvindelige anmeldere (hvis de er noget værd) burde også kunne genkende skrald, når de ser det.

Berlingske Tidendes Iben Albinus Sabroe var f.eks. ikke særlig imponeret: http://filmz.dk/film/spis-bed-elsk
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 Nicki52 13 år siden

Jeg tror jeg vil se den. Ved ikke om det bliver biograf eller dvd. Det er kun fordi der en en dansk-svensk skuespiller med.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#8 tiany 13 år siden

#5-6

Tea Lindeburg fra DR2 Premiere havde heller ikke meget tilovers for filmen, hun gav den 2 stjerner og kaldte den "påtaget kvindefilm"
Valar morghulis
Gravatar

#9 Spanner 13 år siden

chandler75 (6) skrev:
# 5 Er det ikke bare generelt, filmen har fået dårlige anmeldelser? Kvindelige anmeldere (hvis de er noget værd) burde også kunne genkende skrald, når de ser det.

Berlingske Tidendes Iben Albinus Sabroe var f.eks. ikke særlig imponeret: http://filmz.dk/film/spis-bed-elsk


Jeg har kun to anmeldelser hængende på Eat Pray Love her i biffen. Hver med fire stjerner. Så skal der fyldes ud med billedartikler om Julia Roberts
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 Arnold 13 år siden

Skotten (5) skrev:
Jeg har læst flere anmeldelser af denne film, skrevet af mænd, der på det nærmeste hader filmen. Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke sætter kvinder til at anmelde en så typisk "pigefilm". Man sætter jo heller ikke kvinder til at anmelde f. eks. nye biler og boremaskiner.


Lad nu for Guds skal al den tale om kønspolitik forstumme. Vi er ikke i 70'erne mere. Der er kriterier for film, derfor kan film vurderes. Ligesom alt andet kunst. Alt det med køn kan ikke være interessant...

Skriv ny kommentar: