“Star Trek” drøner derudaf uden så meget som at se sig for. Det er hæsblæsende underholdning. Dog forekommer der et par trafikofre for plottets høje fart. Men det er næppe alle, der vil bemærke det, for filmen er mestendels så effektivt sat i scene med en spændende historie, flot action og en god portion humor, der kan distrahere fra filmens skønhedsfejl. Nu kan vi så bare vente på en toer.

Se Filmz’ eksklusive ”Star Trek”-interview-featurette.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg vil klart se frem til en 2'er, men jeg håber så også på lidt mere interessante præmisser for skurke end Klingoner. Klart at en 1'er, skal have de mest klassiske elementer med, men jeg har altid godt kunnet li' historien i den oprindelige 1'er, den med V'ger, som havde lidt mere filosofiske tanker indover. Star Trek må godt gå lidt videre end god underholdning.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#42 sovsekande 14 år siden

jesperhp (31) skrev:
Så den i går, og det lader til, at jeg er den eneste, som er negativt stemt over for denne film. Jeg har aldrig set nogen former for Star Trek før, så rart at den lægger ud med begyndelsen. Og ja, det er en virkelig flot intro.
Men jeg må sige, at denne film i hvert fald ikke har gjort mig til en potentiel Trekkie. Jeg synes overhovedet ikke, at historien var spændende, og den fik ikke tid nok. Derfor havde jeg aldrig rigtig nogen fornemmelse af rigtig fare for hovedpersonerne, og jeg følte ingen spændingskurve. Filmen fløj jo afsted.
Desuden kunne jeg slet ikke tage de onde seriøst. Specielt ikke med deres HA-lignende tribal tattooes.
Der var nogle rigtig flotte actionscener og et par andre gode momenter, men det bliver kun 2/6 fra mig.


Kan kun give dig ret. Er heller ikke Star Trek fan, men synes da godt nok det var en kedelig film. Gik meget skuffet ud af biografen og sad til sidst bare og ventede på at den måtte slutte. Overvejede op til flere gange om jeg skulle forlade salen.
Gravatar

#43 gizmomis 14 år siden

Så den sammen med manden idag og synes den var helt vildt fed, velspillet og utroligt flot.. havde frygtet den manglede den der start trek feel men det gjorde den bestemt ikke :-)
5/6 herfra..
Gravatar

#44 filmz-Arcona 14 år siden

2'eren er på vej i 2011...
http://www.imdb.com/title/tt1408101/

Tror 2'eren bliver endnu bedre.
Gravatar

#45 filmz-fidomuh 14 år siden

#31

Jeg synes overhovedet ikke, at historien var spændende, og den fik ikke tid nok.


Jeg tror ikke tid var problemet med historien, men mere at de forsoegte at fremstille Romulans som de onde, onde gutter, uden at fortaelle hvorfor.
De var bare onde i sig selv.

For dem der kender til universet giver det dog god mening, da Romulans er kendt for at vaere meget haardfoere og aggresive.
Faktisk et direkte modstykke til Vulcans, som jo er passive og 100% logiske.

Derfor havde jeg aldrig rigtig nogen fornemmelse af rigtig fare for hovedpersonerne, og jeg følte ingen spændingskurve. Filmen fløj jo afsted.


Jeg er enig, filmen forhastede sig selv for meget.
Nero skulle have haft meget mere tid og man skulle have set mere til Neros forklaringer.

Desuden kunne jeg slet ikke tage de onde seriøst. Specielt ikke med deres HA-lignende tribal tattooes.


Saa glaed dig over at der ikke var nogen Ferengi med. De har funky, funky oerer og er alt for meget en parodi paa en karikatur af joeder :P

Men hvis du ikke synes at "aliens" passer ind i en film der 100% handler om fremmede racer, saa er du nok gaaet ind for at se den forkerte film ;)
Gravatar

#46 filmkorn.dk 14 år siden

Hmm, jeg er temmelig skuffet over den nye Star Trek.

Hvorfor (uden spoilers):

-Alt for generisk action.
-Uninteressant historie. Fangede mig overhovedet ikke.
-Rodet plot.
-Unuanceret skurk.
-Forudsigelig.
-Generisk og meget lidt mindeværdigt score. Virkelig ringe til så stor en film.
-Winona Ryder som Spocks mor med kunstig tandsæt fik mig helt ud af illusionen. Hvorfor ikke bruge en ukendt skuespillerinde?
-Desuden var alle de såkaldte spændingsscener overhovedet ikke spændende, da man jo ved at karaktererne skal overleve for at kunne fortsætte franchisen. Men det er et generelt problem ved prequels og ikke så meget Star Trek som sådan.

Hvorfor (med spoilers):

-Det endelige mano-e-mano opgør foregår i kulisser der ligner noget fra et platformspil fra firserne. En masse gangbroer meget meget højt oppe, så helt og skurk kan skiftes til at være ved at falde ned, og så man kan se fine stunts af "the expendable" crew, der bliver smidt ud over kanten.
-Det er fint nok at Kirk har fået fortalt om den tordenstorm, der også fandt sted i rummet samtidig med at han blev født, og at det dengang betød døden for hans far, men hvor hulen kom den info som han i samme scene påstår at han har fået af Uhura?
-Alt for mange hovsaløsninger, hvor 'hvis du frigiver kernen fra skibet ind i det sorte hul kan vi måske overleve' scener. Mangel på opfindsomhed og troværdige løsninger.
-Da Spock smider Kirk ud af Enterprise og ned på en isplanet, hvorefter han bliver jaget af to monstre i en tilfældig retning, ryger ud over en kant og søger tilflugt i en ishule, hvor den gamle Spock tilfældigvis er til at redde ham, er godt fnok for tynd. Igen mangel på troværdigt plot.


3 stjerner herfra.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#47 hey now 14 år siden

Fantastisk film. Sjældent har jeg været så godt underholdt i biografen. Var imponeret af effekterne, følte flere gange at jeg ville få vragdele og andet i hovedet. Eneste minus må være at Nero fremstod temmelig unnuanceret. Var overrasket over den store portion humor, der var i filmen.

Vellykket, velfortalt og velspillet.

5/6 herfra.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#48 filmz-bri 14 år siden

Jeg er er ny på denne side, så i må lige bære over med mit sprogbrug hvis det er for barsk :D

Men jeg sidder altså med en følelse ala :" hvad i hede huleme gik der lige galt for dem da de skulle finde på historien?"


Jeg er selv Star Trek fan, ikke trekkie men bare fan, og jeg er uforstående over en rimelig vigtigt begivenhed i filmen. Nemlig udslettelsen af Vulcan. Hvis dette er starten af Star Trek, hvordan fanden skal det så hænge sammen med resten af historien og de foregående afsnit og diverse serier? I STETNG, som er efter kirk og co., er Vulcan da stadig eksisterende. Jeg sad og hoppede af glæde da jeg så filmen, men da Nero udslettede Vulcan faldt jeg fuldstændig ned igen resten af filmen. Det var en skuffelse af de helt store.

Og er jeg den eneste der tænkte på Matrix serien da navnet Nero første gang dukkede op?

Far er ikke sur, far er skuffet...
Gravatar

#49 dyg 14 år siden

#48 - Velkommen til. Husk at bruge spoiler-markeringer, når du røber ting fra film.

Du skal huske på, at den nye Star Trek ikke er kører i den samme tidslinie som du kender, fra de gamle Star Trek serier. Da de kommer tilbage igennem det sorte-hul/ormehullet, starter de en helt ny tidslinie, hvor Vulcan så bliver udslettet.

Denne nye tidslinie (hvor Vulcan ikke findes) kører parallelt med den gamle kendte tidslinie, hvor Vulcan stadigvæk eksisterer. Det giver efter min mening gode muligheder for at tage nogle nye retninger i fremtidige Star Trek film/serier, der bliver spændende at følge.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#50 The Insider 14 år siden

#49, amen & agreed!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: