“Star Trek” drøner derudaf uden så meget som at se sig for. Det er hæsblæsende underholdning. Dog forekommer der et par trafikofre for plottets høje fart. Men det er næppe alle, der vil bemærke det, for filmen er mestendels så effektivt sat i scene med en spændende historie, flot action og en god portion humor, der kan distrahere fra filmens skønhedsfejl. Nu kan vi så bare vente på en toer.

Se Filmz’ eksklusive ”Star Trek”-interview-featurette.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 jesperhp 14 år siden

Så den i går, og det lader til, at jeg er den eneste, som er negativt stemt over for denne film. Jeg har aldrig set nogen former for Star Trek før, så rart at den lægger ud med begyndelsen. Og ja, det er en virkelig flot intro.
Men jeg må sige, at denne film i hvert fald ikke har gjort mig til en potentiel Trekkie. Jeg synes overhovedet ikke, at historien var spændende, og den fik ikke tid nok. Derfor havde jeg aldrig rigtig nogen fornemmelse af rigtig fare for hovedpersonerne, og jeg følte ingen spændingskurve. Filmen fløj jo afsted.
Desuden kunne jeg slet ikke tage de onde seriøst. Specielt ikke med deres HA-lignende tribal tattooes.
Der var nogle rigtig flotte actionscener og et par andre gode momenter, men det bliver kun 2/6 fra mig.
Gravatar

#32 dix3n 14 år siden

#28
Tror nok det er fordi Spock ved hvad der sker, så han ved at han skal hente Kirk tilbage
Gravatar

#33 tiany 14 år siden

#32
Han ved netop ikke hvad der sker, fordi det er en alternativ virkelighed. Han står jo selv og undre sig over hvorfor Kirk vidste hvor han var. Så det hele kan nærmere siges at være verden mest heldige tilfældighed.
Valar morghulis
Gravatar

#34 Kviesgaard 14 år siden

#27

Havde det samme problem i Ålborg. Altså det med folk, der konstant skulle på toilet og passere forbi ens synsfelt, til ens stigende irritation. Hvad laver den slags folk overhovedet i en biograf? Er de overhovedet interesseret i at se filmen?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#35 Ericmase 14 år siden

#34 Godt spørgsmål. :) Har prøvet det samme før.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#36 The Insider 14 år siden

#32 & #33,
jeg syntes også, det virkede en anelse tilfældigt :-) Men jeg husker, at manuskriptforfatterne Kurzman og Orci i et interview fortalte om en monolog fra Spock, som blev slettet, hvor han konstaterer, at tidslinien forsøger at "reparere sig selv" i kølvandet på ændringerne, som Nero forårsagede - og at det bl.a. også er derfor, at hele det klassiske crew trods alt mødtes igen på Enterprise. Det er lidt noget volapyk, men jeg tror nok bare, jeg var for fortryllet af Nimoys tilbagevenden til virkelig at fundere over det indtil bagefter :-)
War. War never changes.
Gravatar

#37 tiany 14 år siden

#36 Jep han har den effekt på en :) Man skal ikke altid overtænke tingene, men i stedet acceptere at sådan er det bare.
Valar morghulis
Gravatar

#38 Riqon 14 år siden

Star Trek on Saturday Night Live
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#39 Starbrow 14 år siden

Jeg er normalt ikke til Star Trek... Nu er jeg :)

Total fed film og nok den flotteste sci-fi/rumfilm jeg længe har har set.
Gravatar

#40 Herrguth 14 år siden

Jeg må indrømme at jeg er overrasket.

Min mor er Star Trek-fan, så her på mors dag, havde jeg inviteret hende i bio for at se filmen. Jeg kender ikke selv rigtig noget til hele Star Trek-universet, og havde ikke de store forventninger til filmen.

Men så er det da rart at blive positivt overrasket. Flot film med god historie, og jeg kunne sagtens følge med selv om jeg ikke anede noget om de forskellige personer.
Så når den næste film kommer så er jeg helt sikkert frisk på at skulle se den.

Skriv ny kommentar: