“Star Trek” drøner derudaf uden så meget som at se sig for. Det er hæsblæsende underholdning. Dog forekommer der et par trafikofre for plottets høje fart. Men det er næppe alle, der vil bemærke det, for filmen er mestendels så effektivt sat i scene med en spændende historie, flot action og en god portion humor, der kan distrahere fra filmens skønhedsfejl. Nu kan vi så bare vente på en toer.

Se Filmz’ eksklusive ”Star Trek”-interview-featurette.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Twister 14 år siden

Ser frem til at se filmen i morgen!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#2 Riqon 14 år siden

Det lyder virkelig lovende. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 erikjust 14 år siden

Har lige været inde og se den jo den var ganske glimrende selv om plottet virkede en smugle genbrugt.

Og af og til er diverse accenter lidt FOR overspillet

At se Nemoy gentage sin rolle som Spock var et kærkomment gensyn, man kunne godt ha savnet Shatter men som historien blev udført ville det være lidt sært og se en ældre Kirk i filmen.

At filmen har hugget en tå og skåret en hæl her for og få denne her film til og passe ind i star trek universet er åbenlyst og det bliver nok en smugle svært og få den drejet ind på rette spor igen, så filmen følger den kanon der er blevet etableret i det eksisterende univers (Q det her er dit que til og begynde og lege lidt her og der for og få det hele bragt i orden igen)

Dog er der ingen tvivl om at filmen giver Star Trek Universet det nødvendige boost som den har manglet siden Enterprise serien fuckede den up.

Så nu for vi og se om Paramount efterfølger denne her med en efterfølger eller en ny serie eller begge dele kun tiden vil vise det.

4,5 ud af 6 stjerner her fra den er en fin film og den har glimrende materiale og gode nik til den originale serie.
Men kan den hamle op med Wrath of Khan,Search for Spock og The Voyage home?? Efter min mening nej det kan den ikke og heller ikke First contact og Insurrection.

Der til er historien ofret for meget i forhold til action scenerne.

Så uden tvivl en god film bare ikke på højde med de gamle.
Gravatar

#4 theassociate 14 år siden

Er netop kommet fra biografen og set filmen, og hvilken oplevelse. JJ Abrams har uden tvivl været utrolig passionabel omkring projektet og det kan mærkes på lærredet. Stort cudos til Karl Urban især, for hans performance som McCoy, han rammer det spot on. Også Simon Pegg er en fornøjelse i rollen som Scotty. Og det kan mærkes at Chris Pine bringer sin egen Kirk til lærredet fremfor at give en imitation af Shatner. Resten af castet kan der også kun siges positive ting om, de har valgt de helt rigtige skuespillere til de respektive figurer. Kan kun slutte godt op om karakteren på de 5/6 - dog vil jeg give anmelderen ret mht. slutningen.

DOG var der en ting der irriterede mig vanvittigt i længden - nemlig Abrams fuldstændigt overdrevne brug af lens flares - det var til at få helt ondt i øjnene af til sidst. De ser flotte ud i rumscenerne, men når de bliver brugt så meget i de almindelige scener, at det af og til er svært at se hvad der foregår, bliver det for meget. Her er "less is more" nøgleord.

Det var fantastisk at se Leonard Nimoy optræde igen, og hårene rejste sig da også på armene da nogle af de legendariske sætninger blev nævnt. Jeg synes ikke Shatner rigtigt passede ind nogen steder i handlingen, men måske der er plads til ham i et senere kapitel.

Se den - klart en vinder, og håber på mange fortsættelser af samme skuffe.
Gravatar

#5 Chronotau 14 år siden

Kan denne film anbefales for en person, der aldrig har set Star Trek/ikke kender universet ?
Gravatar

#6 The Insider 14 år siden

#5, den er i hvert fald designet til at være "newbie"-friendly, og den starter mere eller mindre fra bunden, så ja - du kan sagtens tage ind og se den. Jeg så den med et par folk i går, der havde meget lidt eller intet kendskab til universet, og de kunne vældig godt lide den.
War. War never changes.
Gravatar

#7 rockysds 14 år siden

Trekkies Bash New Star Trek Film As "Fun, Watchable". ;)

Glæder mig til at se filmen og se om universet vækker interesse.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#8 Takfornu 14 år siden

Det er god Scifi action underholdning, og som Insider siger på TV2 den er jo positiv og ikke ser fremtiden som mørk og gold - en rigtig sommer blockbuster.

Eneste rigtige minus på mig var Nero som ikke rigtig fik plads til at virke rigtig skræmmende, men okay der er jo også meget de skal have fortalt på ligegodt 2 timer.

Lidt sjovt var det også at spotte diverse J.J.A's faste skuespillere og i mindre roller rundt omkring mv. og andre helt tydelige J.J.A' træk ;)

Så den også for et par timer siden, og skal nok også se den igen. 4½/6 herfra.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#9 erikjust 14 år siden

#7 det her må sku da være en joke det kan ikke være en seriøs nyheds udsendelse.

I miss bad acting, the effects where too nice, the monsters looked to real, what fuck!?.

Grunden til at effekterne ikke altid har været top notch er at budgettet til filmene ikke altid har været på højde med de HELT store film og så må der være noget der går fra tid til anden i de her tilfælde effekterne.

Filmen er god ja helt sikkert er det en Star trek film ja helt sikkert den er flere gange mere trofast over for sit baggrunds materiale end Bayformers nogensinde var.

Som sagt det eneste der virkelig irritere mig er at fyren der spillede chekov, overdrev chekovs accent LIDT for meget og så de friheder de har taget her og der med historien.

Og så virkede Romulandsne bare ikke særlig overbeviseene de lignede mere beskidte menesker end enlige Romulands.

Men ud over det så er filmen helt sikkert den saltvand´s indsprøjtning som universet har trængt til i et længere stykke tid.
Gravatar

#10 The Insider 14 år siden

#9, nyhedsindslaget, som Steen (Rockysds) linker til, er satirisk - og i øvrigt allerhelvedes morsomt, efter min mening :-) Enig i, at Chekov simpelthen var for karikeret. Men jeg var vild med, hvordan hver karakter fik sit eget lille "moment". Sådan var det sgu endda sjældent i de gamle film.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: