Kun få genrefilm formår at appellere så bredt som J.J. Abrams’ “Star Trek”. Historien har sine skavanker, men filmen beretter fortællingen om rumskibet Enterprises første eventyr med en uimodståelig blanding af humor, romantik og storladent drama. Ensemblet er slet og ret eminent, og æstetisk er “Star Trek” omtrent så fuldendt, som en Hollywood-blockbuster kan være. Dvd’ens AV-præsentation er en af årets bedste, men det er en skam, at disken ikke huser mere ekstramateriale. Fans bør opstøve filmen på Blu-ray, som er spækket med ekstramateriale. Alle andre bør erhverve dvd’en – ja, selv jer, der slet ikke kan døje Star Trek.

Se Filmz’ eksklusive video-interview med J.J. Abrams og filmens skuespillere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Patriarch 14 år siden

Ja det fungerer super godt til nogle ting. Saving Private Ryan er et andet godt eksempel.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#32 Highland Park 14 år siden

#31: Og "Terminator 3: Rise of the Machines", da Arnold bliver smadret mod et utal af biler og bygninger. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#33 elwood 14 år siden

Og Por... nej vent lige lidt...

Hmm ahh never mind 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#34 Highland Park 14 år siden

#33: Endelig en sammenhæng hvor du ikke kan nævne "Steel". :D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#35 elwood 14 år siden

Men det Theme sparker jo også så meget RØV!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#36 filmz-Bruce 14 år siden

At forestille sig Gone With The Wind uden Max Steiners score ... puha!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 Martindan 14 år siden

Nu er jeg ikke Trekker, men så filmen, og synes den var cool. Original eller ej, historien fungerede på mange måder, med oki enkelte svipsere som bla. #1 beskriver i sin spoiler. men ellers god film og god historie.

Nu ved jeg godt Trekkerne kommer med fakler og høtyve. Men jeg savnede; når de netop introducerer en ny tidslinje... kunne det måske have været fedt med visse ændringer? Eksempelvis at Kirk ikke formår - i denne omgang - at vinde sit skib tilbage eller på anden vis, andre klassiske elementer/tilstande blev ændret i forhold til status og forhold hovedpersonerne imellem
for cryin' out loud......
Gravatar

#38 elwood 14 år siden

Følte mig godt underholdt af filmen, og især da Sulu, fortæller om hans speciale

Mener det var fægtning, eller noget i den stil, man tænker så bare hehe sjov lille joke, med og mestrer noget han med stor sikkerhed ikke skal bruge i rummet, og senere i filmen så hiver han ev sværd frem. Den lille finte tog fusen på mig i hvertfald.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#39 The Insider 14 år siden

#38,
Det er især sjovt, hvis man har set den oprindelige Star Trek-serie, hvor Sulu netop svinger rundt med en kårde i et enkelt afsnit :-) Endnu en af de talløse herlige referencer til gammelt Trek! http://wizbangblog.com/images/2005/10/sulu.jpg
War. War never changes.
Gravatar

#40 elwood 14 år siden

Argg fucking scary picture! the Eye's and the smile! 8-)

hehe, og her gik jeg og troede det var noget originalt JJ, havde fundet på og så var det blot en hilsen hehe 8-)men det fungere bare så godt, jeg kan huske det tydligt nu... tror jeg.

De er ved og gøre klar til at blive skudt afsted ud i rummet for at tage kampen op, og mener Kirk lige spørg hvad hans speciale er, og han svare så noget med fægtning, men ser ham så i det der outfit, og tænker han kan umulig ha noget sværd med, og så griner man af ham
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: