Kun få genrefilm formår at appellere så bredt som J.J. Abrams’ “Star Trek”. Historien har sine skavanker, men filmen beretter fortællingen om rumskibet Enterprises første eventyr med en uimodståelig blanding af humor, romantik og storladent drama. Ensemblet er slet og ret eminent, og æstetisk er “Star Trek” omtrent så fuldendt, som en Hollywood-blockbuster kan være. Dvd’ens AV-præsentation er en af årets bedste, men det er en skam, at disken ikke huser mere ekstramateriale. Fans bør opstøve filmen på Blu-ray, som er spækket med ekstramateriale. Alle andre bør erhverve dvd’en – ja, selv jer, der slet ikke kan døje Star Trek.

Se Filmz’ eksklusive video-interview med J.J. Abrams og filmens skuespillere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmkorn.dk 14 år siden

5 stjerner??? Der er jo ikke snerten af originalitet i den film, og flere steder er den så hjælpeløst skruet sammen, at det grænser til det pinlige. 3 stjerner herfra.

Jeg tror folk er forblændet af at det er en ny Star Trek film med J. J. Abrahms ved roret, så de vil bare have den skal være god.

Værste scene:

Da Kirk bliver smidt ud af rumskibet. Lander på en isplanet. Bliver jaget af et kæmpe (vildt dårligt lavet) uhyre. Havner "tilfældigvis" i en grotte, hvor gamle Spock kan redde ham. Come on!


www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 Tylerdurden 14 år siden

tournesoller (1) skrev:
5 stjerner??? Der er jo ikke snerten af originalitet i den film, og flere steder er den så hjælpeløst skruet sammen, at det grænser til det pinlige. 3 stjerner herfra.

Jeg tror folk er forblændet af at det er en ny Star Trek film med J. J. Abrahms ved roret, så de vil bare have den skal være god.

Værste scene:

Da Kirk bliver smidt ud af rumskibet. Lander på en isplanet. Bliver jaget af et kæmpe (vildt dårligt lavet) uhyre. Havner "tilfældigvis" i en grotte, hvor gamle Spock kan redde ham. Come on!



Agree to disagree.

Jeg synes tværtimod at den er virkelig godt skruet sammen.
Det er bestemt ikke en nemt historie af fortælle og J.J. gør et fantastisk stykke arb.

Jeg har personligt aldrig været til Star Trek, men denne film fik mig op at køre. Også 5 stjerner herfra! Jeg glæder mig allerede til den næste.

Du kan sikkert ikke lide den bare fordi Gretchen Mol ikke er med. :-P
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#3 filmkorn.dk 14 år siden

#2 Ha ha, ja, lad os se nogle patter i Mol.

Det eneste originale ved Star Trek, er den måde de får startet en helt ny tidslinie op, så de kan lave nogle nye historier. Det var godt tænkt.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 Tylerdurden 14 år siden

Star Trek er jo et reboot af en francaise.
Originaliteten består i at genopfinde serien. De har jo netop gjort karaktererne mere vedkommende, historien mere spændende og fuldt mere action på, den ellers ret action forladte serie. Selvfølgelig er de nødt til at have elementer fra de gamle med, ellers var der ingen grund til at kalde filmen Star Trek.

Så kunne den jo lige så godt have heddet. "Deep Space 9: The Next Enterprise Generation in space"
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#5 rockysds 14 år siden

#3
Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener, men det er lidt spøjst at skrive at det eneste originale, er en helt ny tidslinje, der giver mulighed for nye historier. ;)

Nu er jeg ikke særlig velbevandret i Star Trek-universet, men fandt den nye film underholdende, omend nok ikke helt til samme grad som The Insider. Et par fodfejl har den, nogle gange tyr den til lidt for nemme løsninger tyr, men en medrivende handling og karakterer opvejer det let. Den har i hvert fald flere ting, der tæller for den end imod den.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#6 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg har beskrevet den som "dette års 'Iron Man'", fordi jeg synes at det er stabil underholdning med noget for både gamle fans og nybegyndere i Star Trek universet.

Jo, filmen er måske ikke voldsom original og det vil fans af Star Trek sikkert heller ikke forvente, men omvendt åbner den døre for at Star Trek endelig kan bryde ud af de rammer, der har været opstillet siden TOS var på TV og på sigt kan eksperimentere en del mere.

Jeg synes at de største ulemper ved filmen er et par af skuespillerne. Anton Yelchin er ikke voldsomt god som Chekov, Pegg har ikke rigtigt noget at arbejde med og fremstår nærmest som anonym og vigtigst af alt: Pine har ikke den samme pondus The Shat og overskygges i alle scener hvor Quinto og Urban er med. Disse to er dog suveræne valg til rollerne, specielt Urban. Greenwood gør det i øvrigt også helt fint som kaptajn for Enterprise, det må man gi' ham.

Oh, forresten, John Cho overraskede også positivt. Jeg kender ham kun fra "Harold & Kumar" og et enkelt afsnit af "House", godt at se, at han også kan bære en actionrolle.

Det er dog ret sjovt, at Chekov er så våd bag ørene i filmen - et åbenlyst nik til "Generations", hvor han siger til Kirk: "I was never that young" og Kirk svarer noget i retning af: "No, you were younger".


Men god film, god underholdning og jeg har allerede fået set den to gange, efter jeg købte den på BD. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg synes også den er "god spas". En rigtig underholdende film, som ikke tager sig så alvorligt. Nemlig en slags Iron Man eller Serenity. Udgivelsen har flot billede og god lyd, så en god øl med drengene og så slå hjernen fra, især i plothulle perioderne, så er den tjent hjem.

I klasse med skiveskåret brød og Jesus gående på Genesaret sø, er den dog langtfra.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Wangsgaard 14 år siden

Jeg har aldrig set noget somhelst star trek og så filmen uden baggrundviden, og synes det var virkelig god. På et tidspunkt kunne jeg ikke følge med handlingen men blev hurtigt grebet igen. Mange gode skuespilpræstationer og til tider meget sjov. Har selv lige fået den på DVD og det var et glædeligt gensyn.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#9 filmkorn.dk 14 år siden

#7 Hvem er Jesus?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#10 The Insider 14 år siden

#9, ham der er mindre populær end The Beatles.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: