“Nemesis” er og bliver uden tvivl den film som vil blive husket for at have stukket en kæp i hjulet på Star Trek franchisen – måske endda for at have taget livet af den. Selvom filmen har masser af flotte effekter, et godt score, og nogle skuespillere der kunne have leveret varen – så lider den frygteligt under den tamme historie. Filmen bliver hurtig kedelig, forudsigelig og plat. Det eneste positive ved udgivelsen er klart den høje tekniske standard, og mængden af ekstra materiale, der stort set ikke har været eksisterende på de andre ‘TNG’-film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Gulzilla 20 år siden

Er så overhovedet ikk enig.. men sådan er vi alle så forskellige !
Beam me up..! Scotty...
Gravatar

#2 filmz-Yasw 20 år siden

Synes nu egentlig ikke at filmen er så dårlig som der bliver givet udtryk for. Historien er måske ikke noget at råbe hurra, men synes den har andre interessante elementer. Især kampene i rummet, som viser godt hvor svært det må være at føre krig i 3D. Synes de scener giver et ok billede af hvor svært de to kaptajner har det.
Effekterne fejler nu heller ikke noget, så den er da flot at se på.

Og så kommer DVDen jo i en ganske pæn indpakning ;)
Gravatar

#3 filmz-Mira 20 år siden

lol yasw-jeg elsker startrek og den var min venindes eneste kommentar-sikke et flot cover *ggg*
_______________________________

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#4 filmz-vassago 20 år siden

Jeg er også Star Trek, men jeg synes nu ikke at den er specielt god, og det er nok af selvsamme årsag at det blev dødsstødet til ST filmene :(
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 3 - Fik mig til at tænke på at var der ikke en sang i 80'erne, jeg tror det var med ABC, som lød i retning af "If you judge a book by the cover then you chose your look by your lover ..." mener den hedder "Look of Love" den har en ret kikset, men sjov video.

Spøg til side ... Jeg holder også meget af Star Trek og specielt STNG, så det var måske ikke den bedste måde at runde histroierne med dem af på. Jeg mener, at de skulle have stoppet efter "First Contact", som imo er den bedste af spillefilmene for der er god balance mellem en god historie og flot action/effekter.

Hverken Voyager eller nyeste Enterprise er imo spillerfilms egnede.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: