Kvalitetsmæssigt er der et markant skel mellem den 3. årgang af “Star Trek: The Next Generation” og seriens to første, relativt ujævne sæsoner. En række nyankomne, talentfulde manuskriptforfattere gav drejebøgerne et kæmpe kvalitetsboost, skuespillerne kom omsider helt ind under huden på deres fiktive alter egoer, og visuelt ser sæson 3 også bare langt bedre ud end de to forrige. Jovist, der befinder sig et par svipsere blandt sæsonens 26 episoder, men her er langt flere guldklumper – inklusive en af tv-historiens allerstørste cliffhangere. Hvis man vil prøve kræfter med en af tv-historiens bedste sci-fi-føljetoner, er det her det rette sted at starte.

Paramount og CBS har givet sæsonen den fuldkommen fænomenale Blu-ray-udgivelse, den fortjener. Her er tonsvis af ekstra godter – deriblandt flere timers hudløst ærlige og ekstremt fascinerende interviews med seriens skuespillere og bagmænd. Eftersom alle sæsonens afsnit ser hamrende godt ud i HD og lyder lige så godt, ville det være galimatias at undvige udgivelsen, hvis man er trekkie. Og selv hvis man blot har en spinkel forkærlighed for sci-fi-genren, er denne Blu-ray simpelthen et must. Engage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Flemming Larsen 11 år siden

Jeg har set lidt på den. Og må sige, at for mig må Next gen. være serie 2. Det er så bare mig. Nu må jeg se, om jeg ikke kan finde, lidt gode priser på sæson 2 og 3. På Blu-ray.
Gravatar

#22 davenport 10 år siden

For nye er her en guide til de 25 bedste afsnit over hele franchisen:
http://www.ign.com/articles/2013/05/20/star-trek-t...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: