“Star Wars Episode III: Sith-fyrsternes hævn” leverer hvor den skal: Som det forventes af en “Star Wars” film, er der masser af action og sci-fi eventyr, men den har sandelig også følelsesmæssig gennemslagskraft. Samtidig lukker den hullet imellem de to trilogier på ganske nydelig facon. Ekstramaterialet på udgivelsen når ikke helt op på samme højde som de to forgængere, men til gengæld hører den rent teknisk til i den absolutte topklasse. Billede og lydside er noget nær perfekte. ”Impressive… most impressive!”
#11 filmz-Business Monkey 19 år siden
I Episode I havde han i det mindste "Duel of the Fates" og en masse fed musik...
Episode II... Det er også noget lortemusik...
Episode III det eneste gode er det mix af musik fra filmene I+IV-VI... Hvilket kan til tider lyde for "genbrugt"...
Filmen vil jeg ikke engang kommentere ud over, at det føles som om den nogle gange er på speed (især med R2's scener i starten...).
For sidste gang (i maj) blev folk ret irriterede på mig for mine Original Trilogy elskende kommentarer i modsætning til den nye trilogi... (undtagen Episode I, da den har fed musik og fede skuespillere (undtagen Jake Lloyd))...
: )
http://www.zentropa.dk/videohilsen/
#12 filmz-Kadann 19 år siden
#13 vapor 19 år siden
#14 filmz-Business Monkey 19 år siden
Første gang lagde jeg ikke engang mærke til nogen fede musiksteder fordi der mangler så meget baggrundsmusik generelt...
Den blev bare værre or værre den musik... Og den består vel ikke rigtig mere end af store pauker der bliver smadret og lange monotone trompetlyde... AARGH!
Gad vide om også den nye Harry Potter film viser en fremadskridende senilitet hos den kære John Williams...
Eller det kan måske være, at det faktum, at hans søn har spilt et helt liv som forsanger i TOTO, faktisk endelig er blevet opfattet af ham... ;-p
#15 filmz-jfk 19 år siden
#16 maniac 19 år siden
#14 Nu er det så ikke Williams der laver musik til den nye potter film
#17 filmz-Bruce 19 år siden
#18 filmz-Business Monkey 19 år siden
#19 mimic 19 år siden
#20 myshkin 19 år siden
Jeg synes ikke at den er så poleret. Snare virker, især sidste del af filmen, "rushed". Ligefra
Now I am the master, siger Vader da han konfronterer Kenobi igen i Episode IV. Det virker nu snarere som om han sådan set ikke har manglet noget, han var bare lidt for hurtig på aftrækkeren og lidt uheldig i episode III.
En anden ting (ud af mange) som irriterer mig er
Den eneste kampscene i den film, som virkelig er godt koordineret, efter min mening, er
Ellers synes jeg ikke rigtig der er noget ved de resterende kampscener (undtaget er selvfølgelig Mace Windus og en hvis ondskabsfuld herres).
Den bedste kampscene i hele triologien (gamle+nye) er Darth Mauls i slutningen af episode I. Helt igennem fedt koordineret med en herlig dommedagsmusik (Duel of The Fates).
Egentlig ærgeligt at Lucas med sin "skriverkunst" skulle gå hen og spolerer en ellers herlig eventyrs-triologi. Men den gamle holder sgu stadigvæk. Den nye... ughh.
- internet anonymous