“Stay” er som helhed ganske vellykket. Selv om den i en vis forstand bør påklistres prædikatet konstruktion, er der tale om en berusende visuel oplevelse for sanseorganerne. Historien har dog visse mangler, skuespillet halter visse steder, og handlingen virker lidt fortænkt, men giver alligevel stof til eftertanke, når filmen sætter sin finurlige krølle på halen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 17 år siden

Hvad Lynch formår med enkle virkemidler, formår Forste ikke med de effektfulde af slagsen, selvom han meget gerne vil.

Når man ser den overgearede slutning og alt med djævlens kraft skal falde på plads, ønsker man sig tilbage til den røde pude i Mulholland Drive.

En fis i en hornlygte, selvom Gosling er en spændende skuespiller.

4/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-PerKrogh 17 år siden

Synes det er en go' film, som er rigtig smuk rent visuelt. Rigtig gode overgange imellem nogle af klip'ne, så en film der skal ses!
Gravatar

#3 filmz-Faustinon 17 år siden

Det er længe siden jeg har kedet mig i sådan en grad som jeg gjorde til dette makværk. Dialogen var fantasiløs og til tider direkte uforskammet stupid, manglen på en egentlig handling og forsøget på at skabe en subjektiv fortolkning var spild og gik for det meste imod filmen, da der var intet andet interessant at gribe fat i. det overdrvne og forvirrede brug af visuel mtv-panoramaer gav filmen en overfladisk side der næsten fik mit bæger til at falde fra hinanden.
Denne film vil forhåbentlig blive begravet så dybt at ingen copycats nogensinde vil finde den.
i am the videoword made flesh

Skriv ny kommentar: