“Sunshine” er en af de bedste science fiction film i årevis og endnu et bevis på, at engelske Danny Boyle er en alsidig instruktør, der har en unik forståelse for mediets forskellige genrer. Transferet skuffer desværre, men lydsporet er helt og aldeles fremragende. Ekstramaterialet er også både underholdende og informativt, så hvis du har en svaghed for genren, så smæk da trygt “Sunshine” i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 McPeter 16 år siden

#80 - det svarer vel til at sige at forstærkeren også har indflydelse på hvordan lyden er - det er jo ikke udelukkende højtalerne der bestemmet lydkvaliteten selvom de selvfølgelig har en stor rolle.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#82 MouseMickey 16 år siden

#81 hmm synes ikke rigtig man kan samligne lyd og billed på den måde? Men grunden til at jeg siger som jeg gør.. er at jeg gang på gang har læst på recorder.dk (diverse brugere) at der ikke er forskel på billedet når afspilleren outputter 1080p/24. og fordi signalet er 100% digitalt. Der er jo heller ikke ret mange der kan udnytte HD fuldt ud. Men nej jeg ved ikke helt hvad det er jeg snakker om hehe:) Så jeg håber lidt på at der er nogle flere der kan kaste lidt lys over sagen.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#83 filmkorn.dk 16 år siden

#82 Hvis det var sandt ville der ikke være nogen som helst forskel på afspillere, og det er der. Afspillerne bruger forskellige chipset, som afgører billedets kvalitet: farvedybde, skarphed, kontrast, sortniveau og ikke mindst bevægelse. Der er meget stor forskel på, hvor godt en given afspiller klarer fx panoreringer i film. Panasonic BD35 er fx langt mere flydende når der panoreres i en film, hvor PS3 kan se lidt mere hakkende ud. Og ser man film på en Samsung BD1400 er panoreringer et hakkehelvede af dimensioner.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#84 McPeter 16 år siden

#82 - som tournesoller skriver så er der jo forskel på decoding. Rigtigt nok at en pixel er en pixel når den først befinder sig i kablet (så vidt jeg har forstået er der i hvert fald ikke særligt stort tab i HDMI kabler, heller ikke den billige slags).

Men afspilleren skal jo decode den information der ligger på blu-ray disken og her kan der jo være afvigelser i hvordan den gør det. Teoretisk set kan man jo sagtens sammenligne billede og lyd da begge jo bare er elektriske signaler der bliver decoded fra en cd/dvd/blu-ray/etc og videreført til en output-enhed i form af TV/Projekter/Højtaler.

Og der er jo ingen tvivl om at lydkvaliteten kan variere enormt meget, så kan ikke se hvorfor det ikke skulle gøre sig gældende for billedsignaler også...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#85 MouseMickey 16 år siden

#84 hmm i har nok ret. Kan heller ikke lige finde de tråde på recorder hvor det er blevet diskuteret.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die

Skriv ny kommentar: