“Svindel på Højt Plan” er ikke ligefrem en skelsættende heist-farce, men det er god, gedigen underholdning fra Ratner, der for en gangs skyld (ja, måske endda for første gang nogensinde) ikke skuffer, men derimod leverer, hvad vi er blevet lovet af filmens PR-kampagne: 104 minutters tilforladelig spas. Mens “Svindel på Højt Plan” står på, føler man sig i godt selskab, og det er under alle omstændigheder beundringsværdigt, at en så udskældt instruktør har formået at lave en film om finanskrisen, som indbyder os til (og endda får os til) at grine frem for at græde eller græmmes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lehrmann 12 år siden

Gad vide hvordan den klarer sig i sit hjemland efter Ratner-farcen?
Gravatar

#2 MuManden 12 år siden

#1 - Den har tjent $24 mil i weekenden, så den ligge nr. 2 på topscoren.
Ifølge Imdb
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#3 Therien 12 år siden

Har lige "hørt" en anden anmelder hagle den ned - I don't buy 4 stars..
Gravatar

#4 HonoDelLoce 12 år siden

Therien (3) skrev:
Har lige "hørt" en anden anmelder hagle den ned - I don't buy 4 stars..


Så du siger altså, at anmelderes smag kan variere fra hinanden?

Dear GOD !! Man skulle jo næsten tro de var mennesker!

CALL THE PRESS !!!!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 Therien 12 år siden

HonoDelLoce (4) skrev:
Så du siger altså, at anmelderes smag kan variere fra hinanden?

Dear GOD !! Man skulle jo næsten tro de var mennesker!

CALL THE PRESS !!!!


Jeg siger.. Bret Ratners tidligere lorte film + dårlig anmeldelse på hans nyeste (et andet sted vel at mærke) = I don't buy 4 stars på filmz.. Som i: Jeg tvivler på jeg er enig med anmelderen og de 4 stjerner - uden at ha set den.

Flot udbrud ellers - underholdende.

Gravatar

#6 MMB 12 år siden

Men hvad er det, du ikke køber?
Alle anmeldere har for god's sake hver deres mening, og jeg tror sgu godt på, at denne Filmz-anmelder mener, at filmen er til 4/6. At du så muligvis ikke gør er så en anden sag.

Og derudover får filmen generelt gode anmeldelser: http://www.rottentomatoes.com/m/tower_heist/
Gravatar

#7 rasmatas 12 år siden

Mon det her genopliver Eddie Murphys efterhånden triste karriere?
When they said "blues"
hey its like being black twice!
- B.B. King
Gravatar

#8 Therien 12 år siden

Foeller (6) skrev:
At du så muligvis ikke gør er så en anden sag.


Det er så lige præcis det der er sagen.. "I don't buy" (som i: Jeg køber ikke). Er ikke et sekund i tvivl om at anmelderen mener den skal have 4 stjerner, jeg tror bare ikke jeg er enig når lyset bliver tændt.. Som sagt, jeg har ikke set den.. Der var ikke noget videre fordægt i min udtalelse, selvom du sikkert gerne havde set det..

Foeller (6) skrev:
Og derudover får filmen generelt gode anmeldelser: http://www.rottentomatoes.com/m/tower_heist/


Den får middel.. Middel er ikke godt, middel er middel og godt er godt..
Gravatar

#9 MMB 12 år siden

Therien (8) skrev:
Det er så lige præcis det der er sagen.. "I don't buy" (som i: Jeg køber ikke). Er ikke et sekund i tvivl om at anmelderen mener den skal have 4 stjerner, jeg tror bare ikke jeg er enig når lyset bliver tændt.. Som sagt, jeg har ikke set den.. Der var ikke noget videre fordægt i min udtalelse, selvom du sikkert gerne havde set det..


Et er, at det er dumt at være uenig med en anmelder uden at have set en film. Det vælger jeg nu alligevel at se bort fra.

Men hvis du generelt ikke er enig med denne filmanmelders holdninger, så led efter en filmanmelder, der deler din smag, og så læs denne persons anmeldelser som vejledning. :)

Therien (8) skrev:
Den får middel.. Middel er ikke godt, middel er middel og godt er godt..


Middel er middel, men en gennemsnitskarakter på 6,3/10 med 69% positive anmeldelser er ikke middel, det er overvejende positiv - og i øvrigt så tæt på Filmz' anmelders karakter, som man kan komme på 6-skalaen.
Gravatar

#10 Therien 12 år siden

Foeller (9) skrev:
Et er, at det er dumt at være uenig med en anmelder uden at have set en film. Det vælger jeg nu alligevel at se bort fra.


Jeg siger ikke at jeg er direkte uenig, jeg siger jeg efter alt at dømme vil være det når filmen er set.. En formodning om du vil.

Foeller (9) skrev:
Men hvis du generelt ikke er enig med denne filmanmelders holdninger, så led efter en filmanmelder, der deler din smag, og så læs denne persons anmeldelser som vejledning. :)


I know.. Bla. derfor jeg siger som jeg gør.

Foeller (9) skrev:
Middel er middel, men en gennemsnitskarakter på 6,3/10 med 69% positive anmeldelser er ikke middel, det er overvejende positiv - og i øvrigt så tæt på Filmz' anmelders karakter, som man kan komme på 6-skalaen.


Jamen du har ret! Jeg blandede det sammen med imdb's "gennemsnitsratings".. Jeg vil nu stadig holde på at en 6,3 rated film høre under "middel" katagorien, og ikke nødvendigvis kan beæres med "godt", men det er vist sagen uvedkommende..

Jeg holder mig til min oprindelige udtalelse, jeg køber sgu ikke rigtigt de 4 stjerner.

Skriv ny kommentar: