Den politiske filmgren må siges at nyde lidt af en renæssance i dette årti, men det er også en genre, der formår at trives, når der er mest brug for den. “Syriana” er uden tvivl et af de mest spændende blade på denne voksende gren. Filmen kunne godt have brugt en kort omgang med trimmeren, men det er sjældent at se en film, hvor underholdning og idérigdom går så godt hånd i hånd.
#11 filmz-Kaae 18 år siden
"You gotta tell 'em. Soylent Green is people!"
#12 filmz-Mezzrow 18 år siden
Jeg må sige at der er mange steder hvor jeg faldt af hesten, fordi jeg simpelthen ikke kan Arabisk - samt læse hvid tekst på hvid baggrund (ex. hvidt sand.) - Dette er for mig en af de mest frustrerende oplevelser, udelukkende fordi jeg i mange sammenhæng ikke kunne følge handlingen 100%. Og fik følelsen af at være uvidenden / mindre begavet.
Mvh, Gorm
#13 chronaden 18 år siden
den laver nogle gode pointer men er overhovedet ikke oscarværdig i nogen kategorier.
#14 filmz-grev_michal 18 år siden
Syriana var også en blandet oplevelse for mig må jeg indrømme
Den har en masse gode twist, samt det er forfriskende ikke at se en film der ikke er let fordøjelig og appellerer til laveste fællesnævner.
Når det er sagt så er der for meget af det gode, når man skal tænke så meget over filmen(mens man ser den) at det ødelægger oplevelsen.
Synes at nomineringen til George C er helt fortjent og tror også han vinder den.
En meget aktuel og udspekuleret film 4/6
#15 chronaden 18 år siden
#16 jessup 18 år siden
#17 loki 18 år siden
#18 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#19 The Insider 18 år siden
#20 chandler75 18 år siden