Den politiske filmgren må siges at nyde lidt af en renæssance i dette årti, men det er også en genre, der formår at trives, når der er mest brug for den. “Syriana” er uden tvivl et af de mest spændende blade på denne voksende gren. Filmen kunne godt have brugt en kort omgang med trimmeren, men det er sjældent at se en film, hvor underholdning og idérigdom går så godt hånd i hånd.
#21 The Insider 18 år siden
#22 king b 18 år siden
Som Hitchcock så smukt udtrykte det: Skuespillere er kvæg...
(Go, Clooney!)
#23 filmz-grev_michal 18 år siden
Selvom Giamatti åbenbart er favorit på papiret er jeg ret overbevist om Clooney får den alligevel.
Dette er primært fordi goodnight and.... ikke vinder i år. Ikke fordi filmen ikke er værdig til det - det er en fantastisk film, men det er en af de film der får roser af alle kritikerne, men ikke falder i god jord hos den størstedelen af biografgængerne.
glæder mig til oscar uddelingen - bliver spændene at se om ens teorier holder stik hehe
#24 jessup 18 år siden
#25 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#26 The Insider 18 år siden
#27 filmz-harald123 18 år siden
Og hvor er det trist at se at når der endelig er en film som ikke taler ned til sit publikum - ja, så er det åbenbart for meget at kapere for det danske publikum en lørdag aften i Kinopalæet, for de eneste kommentarer som folk kunne mønstre efter filmen var:
"Det var lige 2,5 time på øjet dér!"
eller
"Skal vi ikke tage hjem og se noget med noget mere Bang i?
Hvor kan man blive sur på den dumme gennemsnitsdansker over sådanne udtalelser!!!
For her er en film, der er stramt klippet og fortalt, meget velspillet, og UHYRE relevant for den verdenspolitiske scene. Jeg fik det personligt nærmest dårligt da man i slutningen ser
En fantastisk film - der er langt mere sprængfarlig en Spielberg's München eller Brokeback Mountain.
#28 filmz-Kaae 18 år siden
En film bliver ikke bedre af at være aktuel. Den bliver bare aktuel.
"You gotta tell 'em. Soylent Green is people!"
#29 MTK 18 år siden
Endvidere var det dejligt at se en film der ikke kørte efter Hollywoods typiske, og noget slidte, skabelon..
5/6 herfra..
#30 18 år siden
2/6