Den politiske filmgren må siges at nyde lidt af en renæssance i dette årti, men det er også en genre, der formår at trives, når der er mest brug for den. “Syriana” er uden tvivl et af de mest spændende blade på denne voksende gren. Filmen kunne godt have brugt en kort omgang med trimmeren, men det er sjældent at se en film, hvor underholdning og idérigdom går så godt hånd i hånd.
#1 akerman 18 år siden
a) have bred forståelse for mellemøstlig situation & politik
b) være vågen
for at kunne påskønne denne film.. -_-
persongalleriet er enormt, og man får virkelig intet serveret :)
#2 filmz-Karlotus 18 år siden
Budskabet kunne de godt lide, dog syntes de at filmen var for rodet og usammenhængende!
#3 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#4 filmz-Bruce 18 år siden
7.2
#5 elwood 18 år siden
Tror det var noget med et drama hvor de ønskede der sku være noget mere action, og det holdt bare ikke, men arg kan ikke huske filmen hehe.
Ontopic again, jeg tror måske også jeg lige skal ha set den her film, efter jeg har fået se Spielbergs Münich
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 jessup 18 år siden
Det er ikke fordi jeg synes filmen er decideret dårlig men jeg er lidt skuffet og minder meget i dens opbygning de efterfølgende diskussioner man har efter man har set den. Matt damons karakter er på mange måder den mest interessandte - den menige amerikaner med et hjerte af guld.
Ps. Jeg kunne godt lide referencen til "Slaget om Algirs" i starten af filmen hvor de muslimske kvinder tager deres "arabiske" tøj af for at tager stilleterne på til lir og druk.
#7 king b 18 år siden
En klar kvalitet ved denne glimrende film er, at der nærmest ikke er nogen karakterer, der er enten gode eller onde. De er allesammen både-og (måske lige med undtagelse af prins Nasir, som Insider også gør opmærksom på i sin fine anmeldelse).
Jeg glæder mig personligt til at se "Syriana" på dvd. Jeg har nu set filmen to gange i biffen (det kan anbefales!), og blev begge gange irriteret over, at lyden blev afspillet for lavt. Det er som om biograferne regner med, at det er en bragende actionfilm, og derfor tør de ikke skrue op. Er der andre, der har oplevet det samme? Ærgerligt, for musikken er virkelig flot og stemningsfuld...
#8 jessup 18 år siden
Amerikaneren er på privat individ plan de mest generøse monitære bidragsydere i verden.
#9 The Insider 18 år siden
#10 jessup 18 år siden