Nogle mener, at en film skal have opbygget sit plot inden for de første tyve minutter. Det tager “Talenttyven” fyrre at komme i gang. Spang har simpelthen regnet for meget med sine komiske indslag til at bekymre sig om et egentligt plot, og selvom han har brugt nogle af Danmarks bedste komiske talenter – og nogle af deres scener er vitterligt sjove – så kan de altså ikke holde en hel film kørende på egen hånd, og man bliver hurtigt træt og udkørt af den endeløse strøm af skiftevis effektive og ineffektive jokes. Det kan godt være, at “Talenttyven” gerne vil være en farce på linje med de gode, gamle danske af slagsen, men i stedet fremstår den desværre mere som en parodi på sig selv.
#1 Wookien 12 år siden
#2 Outbound Sith 12 år siden
Filmens præmis er så forsimplet, at selv børn under syv år vil finde den FOR fjollet, og strukturen er helt hat og briller: Når en film hedder "Talenttyven", så kan det ikke komme som den store overraskelse, at nogen på et tidspunkt stjæler nogens talent (god damn, det er dumt!). Men filmen er så glad for sine hjernedøde, usympatiske karakterers ih, så quirky hverdag, at der går en hel time, før talentet bliver stjålet, og de sidste 30 minutter skal så afslutte filmen i en fart.
Hvis jeg ikke havde set den takket være en fribillet, var jeg gået Tonny i "Sprængfarlig Bombe" på etablissementet...
1 nådig stjerne herfra.
Fox Mulder
#3 akerman 12 år siden
#4 Metalhammer 12 år siden
Jeg landede på 3 stjerner, alene fordi jeg alligevel synes Frank Hvam var afsindigt morsom, og man alligevel trak en smule på smilebåndende gennem filmen. (Men nu så jeg kun en testvisning, så hvor meget af det der egentlig holder står i uvished.)
#5 Collateral 12 år siden
#6 Riqon 12 år siden
Ligesom Jonatan Spangs stand-up rutiner, lyder det til.
#7 Jach 12 år siden
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
#8 Nicki52 12 år siden