“Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby” nød i sin tid begrænset succes uden for det amerikanske fastland, og den fik ikke engang biografpremiere herhjemme. Synd og skam, for den var en af sidste års absolut bedste komedier. Will Ferrells seneste genistreg er simpelthen fyldt til randen med hysterisk morsomme figurer, uimodståelige jokes og medrivende racerløb, som selv får Tony Scotts drengerøvsklassiker “Days of Thunder” til at blegne ved sammenligning. Filmen præsenteres godt på dvd, og ekstramaterialet er velproduceret og underholdende. Varmt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-d4||3 17 år siden

#1 haha ja det er det bedste i hele filmen... Rikky bøbbyyyy :P

Ellers er den rigtig sjov men sys ikke den er lisso god som de andre han har lavet.. F.eks Anchorman
Gravatar

#12 duuk74 17 år siden

#1, 11 Tjae det var så noget af det jeg ikke synes var sjovt. Sådan er man så forskellige :)

Sjoveste scene:


Scenen på hospitalet med gaflen i benet, var flad af grin
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#13 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Var virkelig flad af grin over denne film, hvilket jeg ikke havde forventet. Jeg kunne godt lide Anchorman og får mere og mere respekt for Will Ferrel som komiker, men "Taladega Nights" er bare så løssluppen og hysterisk morsom bag Ferrels pokerface at jeg konstant klukkede. Også Sacha Baron Cohen og John C. Reilley spiller suverænt op til ham. Sjoveste scene var dog, da Ricki Bobby tror der er gået ild i ham og løber rundt på kørerbanen uden tøj på - den scene blev bare ved og ved!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#14 Spanner 17 år siden

#12
"Cut AROUND the meat!"


Min yndlingsscene er den ved middagsbordet, hvor de skal bede bordbøn
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 duuk74 17 år siden

#14 haha ja.

Fandt i øvrigt lige scenen fra #12 på youtube.

SPOILER



Klipningen er top timet, og kameraføringen giver det der "autentiske" feel imo.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#16 filmz-chubby_magoo 17 år siden

Selv som fan af Ferrell og Cohen føler jeg ikke at filmen bliver mere end middelmådig. Lyden imponerer heller ikke, men billederne er meget lækre.

Skriv ny kommentar: