“Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby” nød i sin tid begrænset succes uden for det amerikanske fastland, og den fik ikke engang biografpremiere herhjemme. Synd og skam, for den var en af sidste års absolut bedste komedier. Will Ferrells seneste genistreg er simpelthen fyldt til randen med hysterisk morsomme figurer, uimodståelige jokes og medrivende racerløb, som selv får Tony Scotts drengerøvsklassiker “Days of Thunder” til at blegne ved sammenligning. Filmen præsenteres godt på dvd, og ekstramaterialet er velproduceret og underholdende. Varmt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 akerman 17 år siden

"we meet again, rikki bobbi" - sachas udtale af ricky bobby er det sjoveste længe set på film..
Gravatar

#2 filmz-omega2005 17 år siden

#1 faktisk synes jeg også det var noget af det eneste sjove -_- Jeg synes normalt Will Ferrell er meget underholdende og han spiller skam også som han plejer. Men filmen var generelt ikke så sjov, lidt for meget fyld om man vil ... som om den flere steder ikke kunne komme helt til pointen.

Men det var da en fin nok film at hygge sig med en Lørdag aften ellers, men den sagde mig ikke noget bemærkelsesværdigt :)
Gravatar

#3 HonoDelLoce 17 år siden

Jeg synes filmen havde en okay humor.. Men jeg er slet ikke så meget fanboy, som det Insider tilsyneladende er :D

Jeg synes desværre tit at scenerne løber lidt ud i sandet, til trods for at der altid venter en lille god joke rundt om hjørnet.. Det er bare ikke nok.. Ganske vidst er det da ikke nede på Sandler-niveau, men synes alligevel at jeg for tit sad og ventede på en eller anden.. Humor-forløsning.. Uden den kom..

Det kan nok også godt hænge sammen med, at jeg er ved at være umådeligt træt af Will Ferrell. Han har et åbenlyst komisk talent, men.. Ja, måske er han bare for overeksponeret for tiden.. Jeg orker ham simpelthen ikke mere..

Til gengæld gør Sacha Baron Cohen det rigtigt godt. Underligt at tænke på, at først kendte alle ham kun som Ali G.. Så blev han verdensberømt som Borat.. Og nu spiller han så her Girard.. Tre typer så forskellige fra hinanden, som man kan komme :D Kæmpe thumbs up til den mands talent (glæder mig i øvrigt til at se, hvad fremtiden bringer for den mand ;) )

EDIT: Forresten, glemte jo lige helt at nævne Reilly.. Det skylder man ham næsten ;) Han gør det nu meget godt i filmen, selvom jeg synes han virker lidt vel meget til at trække den på rutinen..

3/6 herfra..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg er vild med Ferrells humor, som jeg mener ligger i forlængelse af Chevy Chases. Scener kører åbenlyst så langt ud, at det starter sjovt, bliver mere pinligt og mindre sjovt og til sidst uhyre morsomt igen, fordi man ingen respekt har for de traditionelle konventioner.

Når ikke op på Anchorman, men klart godkendt!

7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-rupert giles 17 år siden

Men for FANDEN hvor er jeg træt af at Will Ferrells film springer bifferne over i Danmark! Først Elf og nu den her. De tjener kassen i staterne, men alligevel skal vi snydes for at grine sammen med en fyldt sal.

Det kan gøre mig noget så arrig, når et kæmpeflop som Ridley Scott og Russell Crowes A Good Year så dukker op i bifferne. Spild af plads.

Hvad fanden har Will Ferrell gjort de danske distributører?
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#6 Skobbolop 17 år siden

#4. Jeg kunne ikke være mere enig. Fin film, men som du også nævner så når den ikke op til Anchorman.

Nu er Anchorman self. også en af de bedste komedier i nyere tid, så der skal meget til at toppe den.
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#7 Spanner 17 år siden

SHAKE'N'BAKE!
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#8 filmz-Bruce 17 år siden

#7 lol ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 Mr.E 17 år siden

Er der nogen der ved om den danske udgivelse er unrated?? Jeg så den ucensurerede udgave som havde nogele fantastiske scener og replikker som var helt over kanten - på den fede måde :o)
Gravatar

#10 The Insider 17 år siden

#9, det er den :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: