Selvom at “Tears of the Sun” er en anelse for patriotisk, klichéfyldt og mangler den kyniske realisme som sendte filmen “Black Hawk Down” til tops, så har den Bruce Willis. Han har en karisma der ikke er til at stå for, den mand er simpelthen for cool, og filmen her er heller ikke en undtagelse. Fuqua udnytter hans talent langt henad vejen, og derfor flopper filmen ikke fuldstændigt. Det kunne have været filmen der havde gjort verden opmærksom på gruen i Afrika, og den kunne have været et psykologisk krigsdrama – men det er den ikke, det er en ‘almindelig’ actionfilm, og ikke andet end almindelig underholdning (hvilket måske lyder en anelse bizart/makarbert at kalde den den). Karakteren 3 er fuldt ud Fuquas og Willis’ fortjeneste.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 skittlez 20 år siden

#9 + #10... Men den er jo baseret på en bog.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#12 filmz-Elvis-SUN- 20 år siden

Jamen så er alt jo i den skønneste orden :)
__________________________________________
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
Gravatar

#13 filmz-nrg 20 år siden

Jeg bliver så bitter over sådan en film, der med et sådan horibelt manuskrift, ikke engang formår at gøre en smule ud af at overholde nogle de mest simple ting: så som at når 2 marines, smider 2 håndgranater - så var der en god chance for at begge granater skulle springe i luften.. hvilket åbenbart ikke altid er tilfældet. Hvem ved, der findes jo fusere :|

En anden ting der også gjorde mig lidt små harm, er det faktum at mr. bruce skal eskortere de stakkels hjælpeløse mennesker 12 miles hen til det sikre sted, hvor de vil blive samlet op af helikoptere.
Da de så har gået godt 5 miles, er gruppen HELT udmattet, og kan umuligt fortsætte, da de har gået i timevis, hvilket også kommer til syne i at det 'pludseligt' er midt om natten..

Med en stor chance for at lyde nitpicky, vil jeg alligevel holde det her op på at være pænt kedeligt, i forhold til en film der allerede har en alt for tynd historie 8(

mfg nrg.
sambakki novadachi
Gravatar

#14 filmz-Splax 20 år siden

Jeg må sige at jeg er vild med den film, den fangede mig fra starten af... Jeg synes at bruce løfter filmen, og at den faktisk er god hele vejen igennem, selvfølgelig kan jeg godt se hvad nrg mener med deres gå tur. Men han skal jo også lige tænke på at de netop var ved kirken fordi at de var såret eller udmattet i forvejen, så tror jeg ikke lige at det hjælper med en "rask" lille gå tur, igennem en "jungle".....

Men igen, Bruce er min film helt, så det er jo nok grunden til at jeg kan lide filmen, men hvis man kan lide lidt action, og moralsk dilemma, så skal man se den film... :o)
Gravatar

#15 filmz-Onique 20 år siden

Jeg har svært ved at forstår hvordan anmelderen ikke kan finde noget politisk/etisk budskab i filmen. Jeg mener, hvis man ikke har forstået hvad Tears of the Sun prøver at fortæle, så er der endda et passende citat inden rulleteksterne begynder? Hele ideen med at passivitet i mange tilfælde kan skade mere end det gør godt, er da særdels tidsrelevant, og bestemt noget som er værd at diskutere og illustrere således som man kun kan gøre på film.

Har også problemer med at se hvor og hvordan det er at filmen skulle vise amerikansk patriotisme. Det er jo netop den amerikanske militær/regering (representæret af Tom Skeritts' karakter) der er imod hele missionen (de vil kun redde deres egne _amerikanske_ statsborgere og er imod redningen af Arthur fordi det vil skade forholdet mellem USA og landets nye regering), og Bruce Willis der redder en masse fremmede menneskers liv - ikke for at fremme amerikanske interesser - men fordi han føler det er det rigtige at gøre. Patriotisme handler om at elske sit land, og om at gøre hvad der er i landets bedste interesser på trods af omkostninger, idealer som Bruce Willis på ingen måder virker som om han bekymre sig om.
If you prick us, do we not bleed? If you poison us, do we not die?
Gravatar

#16 filmz-zaphyr 20 år siden

Jeg syns Tears of The Sun var en genial film! Jeg ser den som et godt stykke underholdning, og skider langt i om den er for patriotisk eller for heroisk eller whatever. Det er underholdningsværdien som er viktig, for meg.
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.
Gravatar

#17 filmz-Mira 20 år siden

jeg var inde og se den igår...faldt i søvn i bio hehe...tror det siger det meste om min mening...sukkersød sukkersød bum bummelum aaalt for lang vi kender rumlen-jeg syntes ikke engang at bruce hævede den selvom jeg er stor fan...gab gab spild af penge...trist:/
_______________________________

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#18 filmz-hoot 18 år siden

Den er feed
Gravatar

#19 filmz-steenersommer 18 år siden

Filmen mangler totalt rædslen ved krig, som man får ind under huden i Saving Private Ryan, Dommedag nu, band of brothers m.fl. Filmen er klart en "Armywood" film - mit eget ord for Hollywood film støttet af den amerikanske hær med formål for at verve soldater. Kvalmende! Men det er set mange gange før! Ekstra kvalmende, er
i slutningen hvor en amerikansk soldat tilsyneladende løbende kan skyde og ramme flere soldater med sin 9mm. imens han flygter. De ca. 200 soldater der forfølger med front mod ham, kan intet stille op med deres AK 47 automatgeværer.
Mere plat bliver det ikke!! 1/6
Gravatar

#20 filmz-zaphyr 18 år siden

syns det var god underholdning. man skal ikke overanalysere en sådan film....da bliver man jo bare skuffet....
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.

Skriv ny kommentar: