Der er skam ikke noget galt i, at en film gerne vil underholde, og da slet ikke når der er tale om godt håndværk. “The Kingdom” lever på sin stærke visuelle intensitet, men er til trods for en lidt bittersød slutning samtidig også meget banal. Publikum må endnu engang lægge øjne og ører til en fortælling om amerikansk effektivitet, hvor status quo kan genindføres ved at knytte et par venskaber og løsne et par skud.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 McPeter 16 år siden

Lidt hård dom. Filmen formår at underholde, om end jeg godt kan gå med til den til tider lidt sukkersøde stemning.

Bestemt seværdig, gerne i biffen.

4 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1912005634] 16 år siden

Jeg er ganske enig med anmeldelsen og ville også selv give den 3/6. Nappede den i amerikanske biografer for et par uger siden, og var ikke imponeret over dele af den, omend den trods alt er rimelig underholdning.
Gravatar

#3 filmz-DocDoom 16 år siden

Det er desværre gået fælt ned af bakke for den gode Mann. Den var røvkedelig; anderledes kan det ikke siges.

Trist fra en mand, der har lavet en af de ti bedste film nogensinde (Heat).

Der var naturligvis et klassisk Mann-showdown til sidst (det er vist næppe en spoiler), men det var lidt for hårdt ramt af MTV-klipning, desværre.

Jeg kan dog ikke rigtig følge #1 i, at den på noget tidspunkt skulle være sukkersød.

2:6

EDIT: Jeg ser nu, at Mann faktisk ikke har instrueret men alene produceret. Det vidste jeg ikke. Instruktøren Peter Berg har ikke just en imponerende karriere bag sig i instruktørstolen.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#4 The Insider 16 år siden

#3, jeg vil nu nok mene, at Friday Night Lights er en af de bedste sportsfilm, der nogensinde er blevet produceret. Hans arbejde på tv-serien af samme navn er også fremragende - i øvrigt en fantastisk serie.
War. War never changes.
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 16 år siden

Nå, men personligt har jeg ikke engang hørt om den film, selvom jeg synes jeg følger meget godt med, og da jeg ikke ser serier af nogen art (bortset fra Simpsons, naturligvis) er jeg stadig ikke imponere :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 Patriarch 16 år siden

Ganske fin film... Start sekvensen rangere blandt de 10 bedste.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 filmz-bullettooth 16 år siden

Syntes faktisk dette var en både spændende og tankevækkende film, så 4/6 herfra..... selvom USA reder dagen, syntes jeg alligevel den formår at skildre en smule af terroristernes baggrund også, og også dem der står midt imellem.
--------- for rent ---------
Gravatar

#8 filmz-Bruce 16 år siden

Jeg havde ikke de store forventninger til denne, andet end "endnu en actionfilm" og så håbet om, at den i det mindste måtte være velproduceret. Netop Peter Bergs Friday Night Lights gav mig lidt håb om mere, end blot den sædvanlige Hollywoodske dusinvare.

Og i den kontekst blev jeg ikke skuffet. Ihvertfald ikke i HD DVD udgaven. Filmens største plus var de troværdige omgivelser. Man følte sig sat ned i "løvens hule" i et land, hvor forretningsgangene i organisationsdiagrammet ikke udsprang af logik og effektivitet, men af religiøs guddommelighed afgivet på må og få af en olieprins og hensynsløst bragt til udførelse af undersåtter uden hensyn til noget så ligegyldigt som rettigheder.

De uomtvisteligt perfekt iscenesatte ydre omstændigheder til trods, eksekveres historien ikke helt efter samme skabelon. I særdeleshed Jennifer Garner, virker noget malplaceret og hendes nedadvendte Alias mundvige er efterhånden ret endimensionelle. Derimod har Chris Cooper et fjæs og en retorik jeg har svært ved ikke at sluge råt og han er klart i en anden liga end hans medspillere.

Anyway,

når dagen er reddet,


så har man trods alt været godt underholdt og igennem to MEGET veludførte og spændende actionsekvenser, som trækker op i den endelige vurdering.

Film: 7/10
Video: 8/10 HD DVD
Audio: 7/10 HD DVD
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 Batsy 14 år siden

Sen kommentar men her kommer den

The Kingdom

Filmen har den der lille wush især der hvor
første og Anden bombe springer

Giver den tanke" satans Svin" Det fik mig til at hade ham der Den gamle mand med kun tre fingre på højre hånd vist nok.

Jamie foxx er fin som Fbi Agenten og spiller godt, Copper og Garner er stort set også et godt syn og man kan godt følge med dem. Dog med Frans
Død fangede mig ikke just syndes ham der som spiller ham er lidt for pæn ved ikke lige hvorfor :)


Men For de to gode action sekvenser er det en fin lille film man kan godt glemme den men et kig værd det er den.

4,5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: