Der er skam ikke noget galt i, at en film gerne vil underholde, og da slet ikke når der er tale om godt håndværk. “The Kingdom” lever på sin stærke visuelle intensitet, men er til trods for en lidt bittersød slutning samtidig også meget banal. Publikum må endnu engang lægge øjne og ører til en fortælling om amerikansk effektivitet, hvor status quo kan genindføres ved at knytte et par venskaber og løsne et par skud.
#1 McPeter 17 år siden
Bestemt seværdig, gerne i biffen.
4 / 6
#2 Slettet Bruger [1912005634] 17 år siden
#3 filmz-DocDoom 17 år siden
Trist fra en mand, der har lavet en af de ti bedste film nogensinde (Heat).
Der var naturligvis et klassisk Mann-showdown til sidst (det er vist næppe en spoiler), men det var lidt for hårdt ramt af MTV-klipning, desværre.
Jeg kan dog ikke rigtig følge #1 i, at den på noget tidspunkt skulle være sukkersød.
2:6
EDIT: Jeg ser nu, at Mann faktisk ikke har instrueret men alene produceret. Det vidste jeg ikke. Instruktøren Peter Berg har ikke just en imponerende karriere bag sig i instruktørstolen.
#4 The Insider 17 år siden
#5 filmz-DocDoom 17 år siden
#6 Patriarch 16 år siden
#7 filmz-bullettooth 16 år siden
#8 filmz-Bruce 16 år siden
Og i den kontekst blev jeg ikke skuffet. Ihvertfald ikke i HD DVD udgaven. Filmens største plus var de troværdige omgivelser. Man følte sig sat ned i "løvens hule" i et land, hvor forretningsgangene i organisationsdiagrammet ikke udsprang af logik og effektivitet, men af religiøs guddommelighed afgivet på må og få af en olieprins og hensynsløst bragt til udførelse af undersåtter uden hensyn til noget så ligegyldigt som rettigheder.
De uomtvisteligt perfekt iscenesatte ydre omstændigheder til trods, eksekveres historien ikke helt efter samme skabelon. I særdeleshed Jennifer Garner, virker noget malplaceret og hendes nedadvendte Alias mundvige er efterhånden ret endimensionelle. Derimod har Chris Cooper et fjæs og en retorik jeg har svært ved ikke at sluge råt og han er klart i en anden liga end hans medspillere.
Anyway,
så har man trods alt været godt underholdt og igennem to MEGET veludførte og spændende actionsekvenser, som trækker op i den endelige vurdering.
Film: 7/10
Video: 8/10 HD DVD
Audio: 7/10 HD DVD
#9 Batsy 14 år siden
The Kingdom
Filmen har den der lille wush især der hvor
Giver den tanke" satans Svin" Det fik mig til at hade ham der Den gamle mand med kun tre fingre på højre hånd vist nok.
Jamie foxx er fin som Fbi Agenten og spiller godt, Copper og Garner er stort set også et godt syn og man kan godt følge med dem. Dog med Frans
Men For de to gode action sekvenser er det en fin lille film man kan godt glemme den men et kig værd det er den.
4,5/6