“The Simpsons Movie” er et veloplagt overflødighedshorn af vittige og selvironiske gags og gimmicks fra det groft tegnede univers i Springfield, særligt opretholdt af de gulhudede karakterer fra familien Simpsons. Filmen er således kulminationen på næsten tyve års succes med selvsamme tv-serie. Filmen har i sagens natur ikke samme mulighed for at gå i dybden med hver enkelt karakter, men har alligevel formået at klare formatoverførselen med succes og tilmed skabt en underholdende og sammenhængende historie. Desuden præges udgivelsen af en stærk billedside og ditto lydside, mens ekstramaterialet er godt, om end det skriger på mere.
#1 Noccio 16 år siden
#2 Syndrome 16 år siden
#3 squee 16 år siden
#4 fatcat 16 år siden
Jeg vil dog lige svinge den op på 3/6.
"Spider-pig" vil dog fremover være en del af mit ordforråd - og alene det er den ekstra stjerne værd ;)
#5 elwood 16 år siden
"This is Tom Hanks saying if you see me in person, please, leave me be." 8-)
Men der var en ting der manglede, Gil min gode ven, man så ham lige ganske kort er ret overbevist om, men han har ingen replik, klart en af mine farvoritter, af de mere små roller.
Gil "is Fred there, oh I thought you say that.. No I don't Wanna talk with him"
Fred comes on the Phone
Gil " oh hi Fred"
Hvis jeg husker den korrekt, meget sjov lille scene fra Serien af, men igen med sådan et stort cast så må nogen jo skæres væk.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 dolphinfriendly 16 år siden
4/6 herfra.
#7 filmz-xlarti 16 år siden
#8 filmkorn.dk 16 år siden
#9 HonoDelLoce 16 år siden
I forhold til, hvad man på forhånd ville kunne forvente af dét, der i teorien blot er et meget langt afsnit af serien, så var jeg mere end rigeligt tilfreds..
Jeg har genset filmen utallige gange efterhånden, og jeg har hver gang været flad af grin flere gange i løbet af filmen.. Faktisk er mit eneste negative indspark mod denne film, at der er blevet udeladt små guldklumper af scener, som heldigvis er tilgængelige på dvd og bluray :)
Selvsagt er jeg en jævnt stor Simpsons-fan, og jeg vil gerne give ret i, at et par minutters screentime til Gil havde været fantastisk.. Oven i hatten er det virkelig synd, at Phil Hartman døde i '98, da en åbningsscene med Troy McClure havde været HEEELT perfekt.. "Hey, I'm Troy McClure. You might remember me from various self-educational films such as "Dancing With Wolves - What Not To Do" and "Look, I'm A Uni-Braw Now""
En solid 5/6 herfra.. :)
#10 Syndrome 16 år siden
Måske honodelloce kan nikke genkendende til det, da han jo sådan set også var til stede :P