Men der er i sidste ende flere plusser end minusser, og skuespillerne er de største af slagsen. Chris Hemsworth har ikke blot titelrollen, men også karisma så det basker. Han uddeler tæsk med manér, men den 27-årige australier er lige så ferm til at håndtere de dramatiske og komiske momenter. Det er bare en skam, at filmen ikke giver Hemsworth tid nok til at gøre Thors forvandling fra hovmodig egoist til heroisk helt overbevisende nok.

Actionsekvenserne leverer også varen – især et tidligt opgør mellem aserne og frostjætterne på en gold og kold slagmark, som virkelig tager pusten fra én i 3D. Hammergod underholdning. Men endnu mere lamslående er Tom Hiddleston i rollen som Thors sleske halvbror Loke – fortællingens mest spændende karakter. Man ser dette engelske stjerneskud revse en garvet legende som Anthony Hopkins, og kvalitetsskellet i præstationerne er ikke-eksisterende. I fællesskab slår Hiddleston, Hemsworth og Hopkins gnister på niveau med de computerskabte tordenbrag, og det er i sidste ende dét, som gør en 3-stjernet metervare til et 4-stjernet startskud på årets blockbuster-sæson.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Thor”-interview med Chris Hemsworth og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 12 år siden

Oh yeah! Ny har jeg lyst til at se den! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Bruce 12 år siden

Den er solgt. Lørdag eftermiddag med lillepigen. Men for fanden da, det er også Branagh og ikke fucking McG, som er bag.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3 misuma 12 år siden

Dejlig læsning, som lægger sig meget op af det jeg håbede at finde i anmeldelsen.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4 X&O 12 år siden

Jeg tror desværre aldrig jeg kommer til at se denne film. Jeg kan ikke forholde mig til denne superhelte udgave af Valhal. Men det er jo bare ærgeligt for mig.
Gravatar

#5 Hr. Nielsen 12 år siden

Godt så.....Tror jeg snupper den i biografen:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#6 IK 12 år siden

Byder filmen egentlig på rigtig 3D som i Avatar og Tron Legacy, eller konveterings 3D som i Saw og et hav af andre film.
Gravatar

#7 chronaden 12 år siden

Jeg har netop læst et par steder at denne film skal ses i 2D.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#8 The Insider 12 år siden

#6, en blanding. Live action-sekvenserne er konverterede (og jeg synes, det fungerer bedre end i alle de andre film, der er blevet konverteret til 3D efter optagelserne, men indimellem får man stadigvæk den der papmache-på-papmache fornemmelse), mens de mange rent computergenererede sekvenser er skabt i 3D helt fra bunden.
War. War never changes.
Gravatar

#9 Bruce 12 år siden

#7 Tak for advarslen. Kiggede også lige og det ser ud som om den er helt unødvendig i 3D, en konvertering, men der er kun Falkoner 21.10 lørdag jeg kan bruge (skal faneme ikke i Palads) i København og jeg skal se den om eftermiddagen. Selvfølgelig viser Empire, Falkoner og whatnot overalt i 3D :(
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10 MOVIE1000 12 år siden

Er lige kommet hjem fra biografen efter at have set den, positiv overrasket og især underholdt en god filmatisering af Marvel helten Thor der også er meget tro mod Marvel universet. At se den i 3D er spild af penge, der er ikke meget 3D at se i filmen og det pyntede heller ikke på de gode kampscener der var godt sammensat med fede lydeffekter.

5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: