“To på flugt” kan dog ikke helt måle sig med de allerbedste Disney-klassikere – dertil er den en anelse for forudsigelig og ufarlig – men alligevel røres der behændigt i tryllegryden med lige dele slapstick, romance og spænding, og resultatet er en stærkt underholdende omgang biksemad og utvivlsomt den bedste Disney-film i mange år. Mere af den slags, tak!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 lagoni 13 år siden

En sød og sjov Disney-film (i netop genren Disney). Rapunzel er en rigtig dejlig karakter og Gothel flot og fascinerende. Hesten blev lidt træls, men ellers en helstøbt film med enkelte plothuller, der dog kan forklares med 'det er et eventyr' :) Nok 5/6.

Men endnu et godt eksempel på at 3D ikke er mere end en sjov ting (især for børn). Det er da fint og sjovt når sommerfugle flyver ud mod os, men det bidrager ikke med noget særligt og slet ikke noget der er den ekstra billetpris værd.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#12 Bruce 13 år siden

En rigtig herlig film, som sikkert skal genses hjemme og i glorious 2D!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#13 BN 13 år siden

Disney-film er ellers ikke min kop te. Jeg er ærligt talt ret ligeglad med 'Dumbo', 'Bambi', 'Snow White and the Seven Dwarfs', 'Cinderella', 'The Lion King' og hvad de nu allesammen hedder ... ikke sådan at forstå, at de ligefrem er dårlige, og at jeg ikke kan se, at det er godt håndværk. Nej, de siger mig bare ikke rigtigt noget, og jeg synes, de er for sukkersøde, sentimentale og for melodramatiske på en distraherende facon, samt - i en del tilfælde - for musical-agtige. (Men til vores børnebørn og andre besøgende børn er de helt perfekte, ja, uovertrufne!)

Derfor blev jeg noget overrasket over 'To på flugt', som jeg var tvangsindlagt til, fordi vores ældste barnebarn - en pige på 8 år - så frygteligt gerne ville se den ..... og ovenikøbet i 3D! Arghhh! Men jeg må bøje mig: Det er en vildt morsom film, den er flot og enkel, og selv sang-sekvenserne (et fænomen jeg normalt hader) er gode og passer ind i sammenhængen, uden at man føler det som en irriterende afbrydelse af handlingen. Heltinden selv giver anledning en del gode grin med de ting hun foretager sig (stegepanden, hendes vægelsind efter at være stukket af hjemmefra m.m.), helten er ikke flødebolleagtig på den klistrede måde, men på en frisk og morsom måde, og så er især hesten Maximus afsindigt morsom. :-D

Jeg kan desuden godt lide slutningen
hvor det rørende gensyn mellem kongeparret og deres datter virkelig VAR rørende, ikke mindst fordi det var en fuldstændig tavs scene - der var ingen "åhh, hvor vi har savnet dig!" eller "ihh, hvor vi elsker dig".
... Og med hensyn til helten, så var
hans egen død, som han selv annoncerede i filmens start, en vellykket sekvens - enkel og uden de store, melodramatiske armbevægelser.


Det er den første Disney-animationsfilm, jeg nogensinde har ønsket at få føjet til min filmsamling. Den er stadig ikke ligeså god som Pixars bedste film, men langt, langt bedre end Pixars svageste film, 'Cars', 'Finding Nemo', 'Wall-E', 'A Bug's Life' og 'Monsters, inc'.

6/6 eller 9/10 (men nej, ikke en Top 200-film)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 darkwizat 12 år siden

Har fået Blu-rayen i føsdagsgave og selvom det er en god film
så pissede den efterhånden helt laterlige Disney censur mig af
generalt manglede jeg at skurken viste sin onde side og da det
så endelig skete og hun
dræbte helten med
en kniv var der ikke så meget som en dråbe blod

udover det er filmens historie meget forudsigelig
den vinder til gengæld storet på en masse gode figure
og så er den her og Bolt Disneys flotteste 3D film

4/6 herfra :)

Skriv ny kommentar: