“To på flugt” kan dog ikke helt måle sig med de allerbedste Disney-klassikere – dertil er den en anelse for forudsigelig og ufarlig – men alligevel røres der behændigt i tryllegryden med lige dele slapstick, romance og spænding, og resultatet er en stærkt underholdende omgang biksemad og utvivlsomt den bedste Disney-film i mange år. Mere af den slags, tak!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 a2g 13 år siden

Pixar ejes så vidt jeg ved stadig af Disney, så film som Toy Story 3 og Wall-E er vel også Disney film og især film som Wall-E er tæt på en moderne animationsklassisker, så at sige de ikke har lavet gode film i mange år er vel lidt forkert?
Gravatar

#2 gladiator 13 år siden

#1

Jeg tænker det samme.. Var UP ikke også en Disney? Synes de har sprøjtet kvalitet ud på det sidste... Wall*E er hvert fald helt igennem genial.
Gravatar

#3 Benway 13 år siden

Ligesom jeg i indledning skelner mellem de 'rene' Disney-film, og så dem som Pixar har lavet, skal afslutningen også forstås på den måde. Beklager hvis det ikke var helt tydeligt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 tiany 13 år siden

Pixar er et underselskab i Disney og det er de først blevet i 2006. Indtil da var Disney blot distributionsselskab.

Disney ejer jo også:
Marvel Entertainment, LLC
Playdom
Tapulous
ESPN (80%)
ABC Inc.
A&E Television Networks (42.5%)

Så jeg mener i hvert fald fint man kan se på dem som 2 forskellige selskaber. Der er jo både en ledelse i Disney (en ledelse som kommer fra Pixar) og en ledelse i Pixar.

Valar morghulis
Gravatar

#5 Sweetiebellefan 13 år siden

Bjørne Brødre og Bolt er moderne klassikere.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6 MMB 13 år siden

Bjørne Brødre og Bolt er to film, der ikke vil gå over i historiebøgerne i modsætning til Up og Wall-E.
Gravatar

#7 Sweetiebellefan 13 år siden

Wall-E er en historisk film.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8 MOVIE1000 13 år siden

God anmeldelse, synes ikke disneys nye klassikere, siden Helt vildt har været så gode, men det ser ud til at denne her er anerledes, det så ihvertfald også sådan ud, ved indslaget om musikken i filmen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 Collateral 13 år siden

#6: Enig!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10 gi-jones 13 år siden

Hvor er det nederen at ingen af biograferne i Århus viser original-versionen i 2D. Jeg er efterhånden klar til at droppe brillerne.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: