“Tømmermænd i Vega” er en kedelig metervare, der sagtens kunne have været mere løssluppen og gakket end tilfældet af. Desværre anvendes alle de alt for brugte komedie-klichéer, et idéforladt plot og kedsommelig platkomik, der er set meget bedre. Det er simpelthen en for nem og alt for billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem.
Skriv ny kommentar:
#81 filmz-robert monk 15 år siden
Fair nok, så lads os kalde very bad things en komedie. Men bortset fra at plottet omhandler en polterabend så er det også ret meget der den slutter. Det er da som at sammenligne dusk til dawn med Interview with a vampire. Ja der er et fælles tema, men det gør da hverken den første eller anden film til uoriginal/kliche fyldt. Disse film er da som nat og dag, og det vil jeg da hævde er gældende også for Very bad things og Hangover.
Det eneste der er ens imellem de to film er da, det er i las vegas og en skal giftes.
The hangover, er en komedie alene. Den tager ikke "kriminalitet/gys/thriller" hatten på samtidigt. Genre mæssigt er de to film ikke engang ens.
Nu vil jeg se de andre før jeg kommer med udtalelser om dem,
bogstavelig og bogstavelig. Manden kunne jo udtrykke sig sagligt og præcist i stedet. Jeg synes jeg har givet rigeligt med eksempler på den anmeldelse er selvmodsigende og nærmest useriøs. Jeg synes det er særligt provokerende da det er om et produkt der skal tjene penge ind. Man burde tage sit job alvorligt uanset hvad man laver.
Og bevares manden har da lov til at synes filmen ikke var sjov. Men han angriber den uden at underbygge noget af det han siger. Han går efter plottet, men underbygger ikke sin påstand. Manuskriptet, teksten, skuespillet, lys-sætningen, kameraføring, etc. Går han jo i en stor bue uden om.
Ville du selv lave en anmeldelse af noget også bare skrive "det er noget bras". Det er sådan set det manden har gjort, også bare skrevet det samme budskab omskrevet i flere paragraffer.
Jeg kan simplethen ikke komme på et bedre ord end pinligt omkring den anmeldelse. Den anmeldelse er metervare, klichefyldt, og løgnagtig.
#82 wimmie 15 år siden
Og hvorfor er du så bitter? Bare fordi du ikke er enig så er der vil ingen grund til at bruge ord som pinlig og løgnagtig.
Håber sandelig du er et gladere menneske i virkeligheden...
#83 filmz-robert monk 15 år siden
jeg er ikke bitter.
Jeg synes anmelderen har gjort et forfærdeligt stykke arbejde. Jeg synes anmeldelsen var så upræcis, at jeg fandt den direkte falsk.
Den kan være løgnagtig fordi, i de få tilfælde anmelderen kommer med konkrete eksempler, stemmer de ikke overens med filmens indhold, eller også er denne ene paragraf en selvmodsigelse af en anden. Når begge ikke kan være sande, må den anden logisk set, være falsk.
Og jeg finder det da pinligt at folk ikke gør deres arbejde ordenligt. Og som anmelder repræsentere man jo den side/forlag man skriver for, så kunne man da i det mindste sørge for at det man hev frem som eksempler fra det man anmeldte rent faktisk også var i det.
Du mener måske også det er i orden at hævde der er gift i brugsens flæskesteg, så længe du husker at sige det er en kliche-fyldt metervare af en flæskesteg der er gift i? Eller hvad?
#84 database 15 år siden
#85 wimmie 15 år siden
Nej... jeg overser overhovedet ikke hans pointe - for jeg kan på ingen måder se at der er en pointe med den måde at tale på.
Jeg er skam ikke opsat på at beskytte anmelder (men tak for den analyse)...jeg er ikke engang enig i anmeldelsen overhovedet - men jeg synes ikke det er fair at angribe en anmelder som bare udtrykker sin mening om en film som han har fået til opgave at anmelde. Skulle han have givet filmen flere stjerner fordi han ikke ville gøre nogen sure? Eller skulle han have ladet være med at anmelde den fordi han ikke kunne lide den?
Hvis man vil have en karakter retfærdiggjort kan man jo bare spørge efter det uden at angribe - det burde da være muligt.
Folk skal lære ikke at tage disse anmeldelser så alvorligt...geez
#86 filmz-robert monk 15 år siden
hvis disse anmeldelser er så ligegyldige, hvorfor så bruge så meget tid på at forsvare dem?
når du netop gør opmærksom på du ikke kan se der er en pointe. Så overser du jo netop pointen....
Det er muligt du ikke mener der er en, men jeg har gjort opmærksom på min pointe flere gange, og jeg mener netop at du selv har valideret der er en, ved at tage anmelderen i forsvar.
Og han udtrykker ikke kun sin mening. Han udtrykker en vurdering, for et offentligt medie, der skal repræsentere indholdet af et produkt der tjener penge.
Men jeg har allerede været igennem dette i mine tidligere indlæg. Jeg kan kun konkludere at du ikke kan/vil forstå hvad jeg siger.
Han er journalist, hvad enten han har uddannelsen eller ej, for et medie. Og hans arbejde ikke godt nok. Det er pointen.
Hvis det er din holdning at man ikke skal tage folks arbejde alvorligt, så håber jeg ikke du er læge eller noget ligende.
#87 wimmie 15 år siden
Efter din mening - efter min mening har han skrevet en udemærket anmeldelse...jeg er så ikke enig, men synes den er velskrevet og uden at kende anmelder personligt så plejer jeg at synes godt om hans anmeldelser.
Og når du nu er igang med at lægge ord i munden på mig, så nævn lige hvor jeg siger at anmeldelser er ligegyldige - ordret tak! ;)
Men jeg har allerede været igennem dette i mine tidligere indlæg. Jeg kan kun konkludere at du ikke kan/vil forstå hvad jeg siger.
Oh, you crack me up :D
#88 The Insider 15 år siden
#89 filmzkim 15 år siden
Men... det er lige netop det jeg tror, at han ikke har.
#90 filmzkim 15 år siden