”Det var sådan, det var,” slutter Kold sin fortælling. Jeg er ikke overbevist. Langt fra. Og det er netop pointen med Henrik Ruben Genz’ liderlige komedie. At historie er fortælling. Fortalt med et formål. For at skabe helte eller få fisse. Eller lade sin ven dø med æren i behold. Man skal ikke tro på alt, man hører. Det er det, jeg tog med mig fra den her historie om Tordenskjold & Kold.
#1 Thomas N. 8 år siden
Gik i øvrigt fra biffen med lidt samme fornemmelse, når jeg har set en von Trier film af de bedre, hvad angår det med at der sker noget i ens underbevidsthed, - og i øvrigt ingen sammenligning udover dette.
Rart at der er en logisk grund til at Svenske og Norske skuespillere i en dansk film, da Tordenskjold jo var nordmand og hans morder var svensker, dvs at der her rent faktisk er en grund til at have dem med.
#2 Geekalot 8 år siden
#3 steadi07 8 år siden
#4 Thomas N. 8 år siden
#5 steadi07 8 år siden
Det kunne jeg selvfølgelig godt, men jeg har umiddelbart bedre ting at bruge mine penge på, lade dem stå på kontoen fx ;-)
#6 Lawman 8 år siden
#7 Morten Vejlgaard Just 8 år siden
Tak, men havde faktisk håbet på at kunne nå op på fem fisser, men jeg kunne bare ikke presse to mere ind. Det havde beskrevet Tordenskjold-karakteren bedre. Kan til gengæld trøste med, at jeg skriver 'kneppe' i ugens anmeldelse af "Ex Machina".
#8 lassep 8 år siden
Synes der er mange sammenfald mellem mellem de to film i måden de bliver fortalt på og at der er meget moderne i en film der skal forgå i fortiden.
#9 Thomas N. 8 år siden