Det er sandsynligvis ikke helt let at begå en dyb actionfilm, men det lykkedes for hollandske Paul Verhoeven i 1990, da han tog Phillip K. Dick-novellen “Erindringer Engros” (originaltitel: “We Can Remember It for You Wholesale”) og gjorde den til allemandseje i biografmørket. Den 2. november 1990 fik “Sidste udkald” dansk biografpremiere, og det var en stor dag for alle danske cineaster. Den 9. august 2012 fik “Total Recall” dansk biografpremiere, og det var en dag som enhver anden.
#11 Lehrmann 12 år siden
#12 Jack Slater 12 år siden
Det har jeg også hørt, så når den nye (efter anmeldelsen at dømme) er mindre dyb så er det lidt noget skidt :(
#13 Jack Slater 12 år siden
#14 Høegh 12 år siden
Svaret er i spørgsmålet.
Hollow Man
#15 Richard Burton 12 år siden
#16 Danilochan 12 år siden
#17 Hr. Nielsen 12 år siden
#18 Richard Burton 12 år siden
Ja han kan noget med afklædthed :)
#19 Cruiser 12 år siden
Det -skal- dog siges, at jeg fandt den underholdende som actionfilm. Masser af skyderi, jagter, eksplosioner og slåskampe.
Dertil kan nævnes at filmen har et af de flotteste "visualisations" jeg har set i år. Fremtids samfundet er simphelthen skideflot visualiseret, og man bliver ofte serveret store enestående vistaer hvor det bliver demonstreret hvordan verden ser ud. "Downunder", med det evige regnvejr og formørket udseende, ligner nærmest noget der er taget lige ud af Blade runner. I kontrast til det er den britiske føderation der mere ligner et "Minority Report" hvor alting er clean og hvidt, med solskin der spiller hen over de futuristiske skyskrabere og snoede vejnet der transporterer folk rundt.
Man kan næsten se filmen alene for hvor meget arbejde koncept art afdelingen har måtte lægge i filmen.
Anmelderen har nok ret i at filmen ligger til 3/6 stjerner, men den skal tolkes lidt subjektivt. Hvis man er til en god gang aktion, så kan man nok godt få filmen op på 4/6, og hvis man samtidig har et blødt punkt for fremtidsvisioner af samfundet, så kan man nok også godt snige den op på 4½/6 stjerner for de har virkelig arbejdet på at få det til at se interessant ud.
Hvis man forventer en film med noget på hjertet, så skal man dog ikke forvente mere end 3/6 stjerner og nok springe over.
#20 Hr. Nielsen 12 år siden