Det er sandsynligvis ikke helt let at begå en dyb actionfilm, men det lykkedes for hollandske Paul Verhoeven i 1990, da han tog Phillip K. Dick-novellen “Erindringer Engros” (originaltitel: “We Can Remember It for You Wholesale”) og gjorde den til allemandseje i biografmørket. Den 2. november 1990 fik “Sidste udkald” dansk biografpremiere, og det var en stor dag for alle danske cineaster. Den 9. august 2012 fik “Total Recall” dansk biografpremiere, og det var en dag som enhver anden.
#21 doom WAD 12 år siden
Synes dog scenografien er fantastisk, selvom den - eller måske nærmere fordi den - trækker så meget på Blade Runner - vand, mørke, chinatown, selv de flyvende biler ligner.
Og respekten for Sorteneger-udgaven med små henvisninger - ikke mindst damen i gult med "two weeks" - var ganske lun.
#22 Kviesgaard 12 år siden
#23 Ericmase 12 år siden
Jo, men der var nok flere i "Super 8", hehe! :P
#24 doom WAD 12 år siden
#25 Kviesgaard 12 år siden
Skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har set Super 8.
Så gør jeg det for dig. Skuespilleren hedder Ronny Cox, og ja, han var en bedre skurk i den origenale Total Recall fra 1990. Er også enig i dit kritikpunkt under spoilerboksen.
Synes også anmelderen på Filmz ( Nadia Parbo (NadiaRegitze) ) rammer plet med karakteristikken af den nye Total Recall i denne sætning:
Men så er det da heldigvis godt, at man har 1990 udgaven stående derhjemme, i en 2 disk udgave.
#26 pleuph 12 år siden
Oink!