Man fornemmer, at lysten til at bringe figurerne fra pionerdagene i 90’erne til live atter engang har været stor. Og det er bestemt ikke en halvhjertet tredjedel, der er kommet ud af det. På ingen måde, for historien er glimrende underholdning, hvor vi ivrigt hepper på vore legetøjshelte igennem deres mange strabadser. Et muntert gensyn, hvor Pixar kører mere på nostalgi end på deres berømmede originalitet, og alt forladt, for selvfølgelig skulle fortællingen følges til dørs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dewin 13 år siden

Spanner (8) skrev:
dewin (7) skrev:
Jeg synes at det er en fantastisk god film. Helstøbt historie, pragtfuld slutning, overall gennemført god oplevelse. Jeg kan ikke sætte en finger på noget negativt overhovedet. En af Pixars absolut bedste.

Derfor får den lige akkurat sneget sig op på 2/6 stjerner fra mig!


To af seks alligevel? Af ren nysgerrighed bliver jeg nødt til at høre om du har nogen film, som du giver seks stjerner


"Firewalker" med Chuck Norris er en klar 6/6 for mig! Hvorimod en film som "Lord of the Rings: The Two Towers" da også er FANTASTISK GOD, men den har jo ikke nogen start eller slutning, så derfor får den også kun 2/6!
Gravatar

#12 filmzkim 13 år siden

#11
Hvor er "synes godt om" knappen til sådanne indlæg xD
Gravatar

#13 Patriarch 13 år siden

Skal se den med kone og knægt. 3D or not to 3D?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 filmz-T-bird 13 år siden

#11
2/6 tolker jeg altså som en film, man ikke nød.
Toy Story 3 er desuden fantastisk. 6/6 fra mig.
Gravatar

#15 Morpheus 13 år siden

# 13.

Jeg så den i 3D og jeg synes det var fuldstændig unødvendigt. Spar de par kroner og se den almindeligt. Så er du også fri for de irriterende briller og at de skærer i næsen.
Gravatar

#16 Lethal Injection 13 år siden

#13 + 15
Ja den giver ikke rigtig nogen "extra dimension feel", så se den bare i 2D. Jeg lagde overhovedet ikke mærke til nogle 3D effekter.

Det er en af de få ting Pixar ikke er så god til at lave...
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#17 Morpheus 13 år siden

# 16.

Lige præcis. Der var få steder jeg kan huske jeg lagde lidt mærke til det, men kan ikke huske hvor det var.
Gravatar

#18 Bobby Singer 13 år siden

Endnu en af årets store film, som desværre skuffede en smule. Karaktererne er stadig de samme som vi kender og elsker dem, men historien er til gengæld alt for genkendelig i denne omgang. Legetøjet bliver sendt væk ved en fejl og nu skal de så finde hjem igen, med andre ord den samme handling vi så i etteren og præcis den samme handling som vi så i toeren. Faktisk er det skræmmene hvor meget den minder om toeren handlingsmæssigt. Jeg sad med en decieret dejavu fornemmelse under store dele af filmen. Jeg fandt den heller ikke ligeså sjov som de tidligere to, men den havde da sine stunder.

Den lever på karaktererne, eftersom historien desværre er for tynd, men det man får er da meget godt, det er bare ikke fantastisk eller fremragende.

4/6

Den her sammen med "The Expendables" har godt nok skuffet en smule. "Inception" er faktisk den eneste "stor film" der ikke har skuffet, selvom den heller ikke ligefrem er noget mesterværk, som folk så gerne vil kalde den, var jeg stadig hamrende godt underholdt.
Idjit
Gravatar

#19 BN 13 år siden

The_Krip_Keeper (18) skrev:
"Inception" er faktisk den eneste "stor film" der ikke har skuffet, selvom den heller ikke ligefrem er noget mesterværk, som folk så gerne vil kalde den, var jeg stadig hamrende godt underholdt.


Den replik forekommer mig urimelig.

'Inception' ER efter min mening et mesterværk - ikke fordi jeg "så gerne vil kalde den" det, men fordi jeg rent faktisk SYNES det.

Jeg har ikke behov for at kalde nogen af mine yndlingsfilm for "mesterværker", hvis jeg ikke mener, de er det. F.eks. holder jeg virkelig meget af en film som den meget oversete 'Butterfly on a Wheel', men noget mesterværk er den ikke.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 Bobby Singer 13 år siden

Jeg synes bare at de fleste folk har en tendens til at hylde den som filmenes svar på Mona Lisa og det synes jeg altså ikke ligefrem at den er. Jeg fandt den jo heller ikke dårlig, som jeg også skriver i mit indlæg. Desuden synes jeg at ordet urimelig er lidt underligt at bruge i det sammenhæng, da jeg jo har ret til at have den holdning til filmen. Nøjagtig ligesom du har ret til at opfatte den som et mesterværk.
Idjit

Skriv ny kommentar: