Man fornemmer, at lysten til at bringe figurerne fra pionerdagene i 90’erne til live atter engang har været stor. Og det er bestemt ikke en halvhjertet tredjedel, der er kommet ud af det. På ingen måde, for historien er glimrende underholdning, hvor vi ivrigt hepper på vore legetøjshelte igennem deres mange strabadser. Et muntert gensyn, hvor Pixar kører mere på nostalgi end på deres berømmede originalitet, og alt forladt, for selvfølgelig skulle fortællingen følges til dørs.
#31 BN 14 år siden
Arh, lad nu være med at misforstå mig med vilje, ikk'? ;-)
Jeg kunne da aldrig så meget som drømme om at protestere over, at nogen ikke er enig i, at 'Inception' er et mesterværk, og da slet ikke i tilfældet med DIG, der jo efter egne ord var "hamrende godt underholdt" af filmen!
Nej, min eneste pointe var jo bare, at det godt kan komme til at lyde nedladende overfor ANDRE (og DERES holdning til filmen), når du skriver, at de "så gerne vil kalde den" et mesterværk. Nøgleordene her er "SÅ GERNE", hvilket Brúce også joker med i #24. ;-D
Kan vi ikke blive enige om, at mit indlæg (altså #19) IKKE har noget at gøre med, "at man ikke må sige et dårligt ord om 'Inception'."? :-)
Og ellers vil jeg såmænd bare gentage mig selv:
#32 kasperfmn 14 år siden
#33 elwood 14 år siden
så læg især mærke til den trold-i-æske, som springer Buzz & Co. i møde ved ankomsten til dagplejecentret Sunnyside. Troldens ene replik, som i den amerikanske original tilhører filmens instruktør, Lee Unkrich, er nemlig indtalt på dansk af ... Jakob Stegelmann!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#34 MOVIE1000 14 år siden
#35 Michael Andersen 14 år siden
#36 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#37 Nicki52 14 år siden
#38 MKH 14 år siden
MKH
#39 BN 14 år siden
Jeg havde læst, at en anden bruger (kan ikke huske hvem) fik tårer i øjnene over en scene i filmen. Da jeg læste dette, tænkte jeg ved mig selv, at det vil jeg aldrig kunne få over en animationsfilm. ... Men da lige præcist den scene, som den anden bruger blev rørt over, kom, ramte den mig i den grad, og jeg undgik kun at knibe en tåre, fordi jeg holdt kraftigt igen. Men bagefter nævnte jeg det for min kone, og scenen havde også "fået" hende. ;-)
Det var en perfekt afslutning på historien om det levende legetøj. Faktisk er det en af de bedste 3'ere jeg nogensinde har set. Den er ligeså veloplagt som de to andre film, og tiden flyver bare afsted, uden at der på noget tidspunkt er nogen døde punkter eller nogen ujævnheder i filmens tempo og rytme.
3'eren er bedre end 2'eren, men 1'eren er og bliver nok den bedste - nok til dels fordi det var den første film.
Toy Story 3 - 6/6 (el. 10/10)
Toy Story - 6/6 (el. 9/10)
Toy Story 2 - 6/6 (el. 10/10)
#40 MMB 14 år siden
Det, du siger, stemmer jo overhovedet ikke overens med dine karakterer?