Selvom det visuelle sus udebliver, så er selve fortællingen som altid fremragende, og med gensynet er det også en fornøjelse atter at stifte bekendtskab med det store person- eller rettere legetøjsgalleri, som så ofte stjæler opmærksomheden og løber med mange af de bedste vittigheder. Hvis denne nye udgave kan introducere filmen til en ny generation, er det naturligvis også positivt, men for dem som allerede kender den i forvejen, så føjer denne nye 3D-udgave nu ikke de store ekstra dimensioner til værket.

”Toy Story 3D” vises i udvalgte biografer lørdag 1. maj og søndag 2. maj.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Christian Voldborg 13 år siden

Dette var den første film, jeg nogensinde så i biografen. Den vil med garanti være lige så tidløs og magisk om mange år som fx "Snehvide og de syv dværge" og "Pinocchio" er den dag i dag.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#2 elwood 13 år siden

Enig The Insider nåede lige og se den her i lørdags, og jeg følte mig som et lille barn igen.

selv slapstick humoren, grinte jeg højlydt af, det er lige sjovt hver gang og se Woody få "smidt" en bowling kugle i hovedet, og så den lyd det giver 8-)

Den rimelig godtroende Buzz, der er overbevist om han er space ranger og kan flyve "Can"

Sammenspillet, eller sku man sige modspillet mellem Tim Allen, og Tom Hanks er perfekt, Tom Hanks i rollen som Woody er den kloge organiserde type, der ved hvo'en verden er skruet sammen.

Tim Allen i rollen som BuzzLightyear er legebarnet der ikke rigtig har indset hvad virkeligheden er endnu, og lever i sin egen fantasy verden så at sige.

På den danske side er det jo Preben Kristensen og Thomas Eje, og de gentager jo egentlig blot de rolle de har fra Linie 3, hvor Preben Kristensen prøver og være meget alvorlig, mens Thomas Eje blot pjatter rundt til stor frustration for Preben Kristensen.

Scenerne med Sid er pretty scary set udfra et barns synsvinkel, og scenen da vi stifter bekendtskab med ham i hans sidste scenen, er sådan en som ville give ethvert barn maridt, det er ren Stephen King, børn vil blot se den store retfærdighed i scenen, og blot juble med, mens vi andre ser tydelige inspirationer fra andre film, filmen fungere på flere planer.

Har netop også lige bestilt dem på BD i weekenden, glæder mig til og se alt xtramatrialet, og igen se John Lasseter lege rundt på gulvet i sit kontor, med hans legetøj, eller var det kun i troldspejlet da Jakob Stegelmann besøgte ham at man så det, kan huske jeg morede mig meget over hans grund til han lavede Toy Story filmene, det var for at kunne få alt det seje legetøj, som der ville blive lavet i forbindelse med filmene.

Måske blot en joke, men så igen han er nok det støreste legebarn i hollywood jeg kender til 8-)

Glæder mig allerede til næste weekend, hvor jeg skal ind og se 2'eren, scenerne med Zurg skal nok blive underholdende i 3D.

Nå ja på det punkt, nej 3D'en gør ikke det helt ville, jeg var dog glad nok for den xtra dybde, og scene medflyttebilen gav mig da et lille sus i maven 8-)

Men det var mest det og se den på det store lærred som var det fede for mig.

Randy Newmans musik holder stadigvæk, you got a friend in me, er en fantastisk sød sang, og der er en behaglighed over hans musik, som bare siger bare roligt, alt skal nok gå.

Btw. er jeg den eneste der synes der er lidt pudsigt at en RC Car er Submissive, den har jo ingen fri vilje, da Woody kan kommandere den, ved godt det er meget i ånd med hvo'en den fungere, men tænk lige lidt over det aligevel...




J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Benway 13 år siden

#2 Det er nu undertegnede, der har stået for denne anmeldelse. :)

Jeg tænkte faktisk også på det med bilen undervejs, men det er vist bare en af ting, man skal glide glat hen over.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 elwood 13 år siden

#2 Sorry jeg fik lige mixet jer sammen det fordi det jo ham den anden som står frem i "tv"

Sorry Chigurh, du behøver ikke finde din mønt frem 8-)

Men godt og høre jeg ikke er den eneste der tænkte på det med bilen.
Hmm ku være sjovt og sende en mail til John lasseter og spørge om det, skal nok lige formuleres lidt anderledes 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: