Til slut er det mest imponerende ved “Transformers: Age of Extinction”, at objekt-pigen, spillet forventeligt af Nicola Peltz, holder makeup-masken og de malede læber helt perfekt til trods for, at hun er blevet jagtet, bortført og beskudt af rumrobotter i 160 minutter. Maybe it’s Maybelline?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 T. Nielsen 9 år siden

For sent, skaden er sket:-D
Baby, it's cold outside
Gravatar

#32 Kviesgaard 9 år siden

Sjølle ( #29 ) skrev:
jeg vil stadig mene at han mangler evnen til at lægge hjernen helt på hylden, og lade sig imponere af flotte effekter, eksplosioner og fantastisk lydkullisse.


Var det her ironisk ment?

Ellers vil jeg vove den påstand, at det er temmelig ringe krav ( eller måske ligefrem mangel på samme ), at stille til en film, uagtet hvem der så er instruktør på pågældende film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#33 Slettet Bruger [695706192] 9 år siden

Sjølle (29) skrev:
Jeg generaliserer måske nok overfor anmelderen, men jeg bliver da ikke personlig


Ok, du kunne have narret mig:

Sjølle (26) skrev:
Åhh ha, hvor er den her anmelder dog faldet i gryden med sort/hvid farver og Bogart-essens da han var spæd....


Sjølle (26) skrev:
Hvor må det dog være trist at være så låst i sin smag, så man ikke kan mønstre barnlig glæde over sådan et effektbrag og visuelt mættende en drengerøvsfilm, og bare sige "ÅÅÅRRRH JAAAER MAND!"


For the record: Ole Michelsen gav bl.a. "Spider-Man" og de to første Harry Potter-film tæt på topkarakter, samt "Episode II" 3/5, hvilket var en ret høj score for ham, så han kunne også godt lide effektfilm, hvis de var skruet ordenligt sammen.
Gravatar

#34 Sjølle 9 år siden

bruno (33) skrev:
Ok, du kunne have narret mig:


Ja der skal øjensynligt ikke meget til heller, ser det ud til, og nu bliver jeg det vist over for dig, fordi du da egentligt ikke er særligt rar at debattere med, men jeg bliver ikke personlig over for anmelder. Jeg generaliserer og har en forud indtaget opfattelse af ham. Jeg bliver ikke personlig og kalder ham idiot, spade, klovn... eller klaphat, fordi jeg er uenig med ham
Gravatar

#35 Sjølle 9 år siden

Kviesgaard (32) skrev:
Var det her ironisk ment?

Ellers vil jeg vove den påstand, at det er temmelig ringe krav ( eller måske ligefrem mangel på samme ), at stille til en film, uagtet hvem der så er instruktør på pågældende film.


Det er helt seriøst ikke ironisk ment :-)

Jeg er helt med på, at det er lavmålet af krav til en film, men lige som jeg elsker at se en film der tåler mange gensyn, før man får alle detaljer med, og egentligt helt forstår den til fulde, fordi den er så kringlet og kompleks, på den fede måde... lige så meget nyder jeg at se en film, som transformers, der på det nærmeste bare er én stor tech-demo, af eksplosioner, lyd og CGI, hvor jeg ikke skal tænke over meget andet end at ramme munden med popcornene. Det kan vel sidestilles lidt med at se på fyrværkeri.... Det behøves ikke at være sat sammen af en fyrværker i Tivoli, og synkroniseret til Beethovens 3 symfoni, for jeg syntes det er flot at kigge på, og høre bragene fra det. Det er nok bare barnlig fascination, af begge dele, og det syntes jeg faktisk er ok at have, uden der kommer folk som Bruno og skal nedgøre :-)

Men jeg er da glad for at brugerne giver den et gennemsnit på 4,22... så føler jeg mig ikke helt alene i den båd :-)
Gravatar

#36 Slettet Bruger [695706192] 9 år siden

Sjølle (34) skrev:
Ja der skal øjensynligt ikke meget til heller


Af en fyr der gør sit indtog i tråden med store og bombastiske konklusioner, baseret på absolut ingenting, er du noget tyndhudet.

Sjølle (35) skrev:
og det syntes jeg faktisk er ok at have, uden der kommer folk som Bruno og skal nedgøre :-)


Og her hopper du til konklusioner, igen baseret på absolut intet - jeg kommenterede på, at du helt åbenlyst ikke havde kigget på hvad anmelderen tidligere har set og dermed ikke aner, om han kan lide film som "Transformers". Derefter citerede jeg dig, fordi du ikke mener, at du er personlig og jeg mener det modsatte.

Jeg kommenterer på intet tidspunkt på filmen, din opfattelse af filmen, eller om det er ok at have den opfattelse af filmen, i mine henvendelser til dig.

Kort sagt, du er personlig, uden at have noget at have det i, men det er ok, jeg kan godt leve med det. :)
Gravatar

#37 Sjølle 9 år siden

bruno (36) skrev:
Af en fyr der gør sit indtog i tråden med store og bombastiske konklusioner, baseret på absolut ingenting, er du noget tyndhudet.


Af en fyr der ikke kan finde ud af at feje for egen dør først, der er du godt nok noget tykhovedet

bruno (36) skrev:
Og her hopper du til konklusioner, igen baseret på absolut intet - jeg kommenterede på, at du helt åbenlyst ikke havde kigget på hvad anmelderen tidligere har set og dermed ikke aner, om han kan lide film som "Transformers". Derefter citerede jeg dig, fordi du ikke mener, at du er personlig og jeg mener det modsatte.

Jeg kommenterer på intet tidspunkt på filmen, din opfattelse af filmen, eller om det er ok at have den opfattelse af filmen, i mine henvendelser til dig.

Kort sagt, du er personlig, uden at have noget at have det i, men det er ok, jeg kan godt leve med det. :)


Jeg hopper da ikke til konklusioner, baseret på absolut intet. Det er da helt korrekt at kalde dine angreb på mig personlige, når du går ud og kalder mig for en "klaphat"...

Well, obvious troll is obvious, så det kan vist ikke betale sig at diskutere med dig
Gravatar

#38 Sjølle 9 år siden

bruno (36) skrev:
Af en fyr der gør sit indtog i tråden med store og bombastiske konklusioner, baseret på absolut ingenting, er du noget tyndhudet.


Af en fyr der ikke kan finde ud af at feje for egen dør først, der er du godt nok noget tykhovedet

bruno (36) skrev:
Og her hopper du til konklusioner, igen baseret på absolut intet - jeg kommenterede på, at du helt åbenlyst ikke havde kigget på hvad anmelderen tidligere har set og dermed ikke aner, om han kan lide film som "Transformers". Derefter citerede jeg dig, fordi du ikke mener, at du er personlig og jeg mener det modsatte.

Jeg kommenterer på intet tidspunkt på filmen, din opfattelse af filmen, eller om det er ok at have den opfattelse af filmen, i mine henvendelser til dig.

Kort sagt, du er personlig, uden at have noget at have det i, men det er ok, jeg kan godt leve med det. :)


Jeg hopper da ikke til konklusioner, baseret på absolut intet. Det er da helt korrekt at kalde dine angreb på mig personlige, når du går ud og kalder mig for en "klaphat" i dit allerførste svar... du starter benhårdt med at være ubehagelig.

Well, obvious troll is obvious, så det kan vist ikke betale sig at diskutere med dig [/quote]
Gravatar

#39 Kruse 9 år siden

@Sjølle: Mangler du også evnen til at slå hjernen fra og slå hjertet til og nyde den melodramatiske mormonsk-inspireret teen-romance "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Del 2" og dens fantasy-fortælling, siden at du giver den en dårlig karakter?

Hvor må det dog være trist at være så låst i sin smag, så man ikke kan mønstre en teenagers glæde over så mange ømme blikke og stort fortalt romance af en kærlighedsfilm, og bare sige "ÅÅÅRRRH JAAAER MAND!

Ja, den retorik kan man mønstre på enhver film, men det gavner ingenting. I stedet for at kritisere andre for ikke at kunne en film man godt kunne lide, og uden noget belæg pålægge dem alverdens grunde og intentioner bag dette, så kunne man istedet fokusere på at skrive hvad man selv kunne lide og fik ud af filmen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#40 Alex- 9 år siden

3'eren var ok men slutningen var jeg ikke tilfreds med. 4'eren fortsatte så bare i det pinlige spor 3'eren efterlod. Hele showet i alle filmene med et skift mellem at mennesker er uduelige og samtidig tæver decepticons er virkelig træls. Generelt var der alt for meget fokus på menneskene i 4'eren og alt for mange transformers med for lidt tid.
4'eren var ligeledes den første som jeg fandt aaaaaaalt for lang. Den måtte meget gerne have været en time kortere. Dette skulle helst have været gjort ved at gemme Galvatron til den næste film + ændre hans dannelseshistorie (enter Unicron). Savnede Megatron i denne film. :( Forstod sgu heller ikke helt hvordan menneskene kom i besiddelse af overdreven teknologi til at skabe deres egne transformers som kunne opløses og samles igen og derigennem være de oprindelige transformers håbløst overlegne og alligevel få tæsk. Vi er enige om at de burde være udødelige og slet ikke kunne beskadiges og i hvert fald overhovedet ikke kunne bløde da væske ikke indgår i deres dannelsesmateriale?? De eneste acceptable dødsfald blandt dem var dem som blev brændt eller spist af Grimlock. Dinobotterne var klart et af højdepunkterne i filmen som burde været blevet introduceret meget tidligere. Det var sgu lidt kedeligt at vente to timer på at se dem.
I øvrigt hvad skete der lige for at Optimus Prime ikke helt kunne finde ud af hvornår han var kommet alvorligt til skade? Et øjeblik kan han ikke gå og er blevet bortført, men så snart de andre befrier ham er han ok igen. Til sidst ligger han med sit eget sværd igennem brystet og ser mere kvæstet ud end nogensinde før, alligevel kunne en bil hive sværdet ud af hans bryst, han klarer ærterne og har pludselig fået jetmotorer som han åbenbart havde glemt han havde, og burde have brugt en halv snes gange i løbet af filmene..

Et stort plus var dog at undgå at høre på Shia LeBøf. Det må være her som minimum én af stjernerne kommer fra. Det var dejligt befriende. :)

Skriv ny kommentar: