Trolde er generelt grinagtige, så det er enormt imponerende, at “Troldjægeren” formår at gøre os så bange for de store skabninger. Men “Troldjægeren” stiler ikke blot efter at være uhyggelig, men også efter at more, og den gør begge dele med manér. Den forbavsende flotte film ser blændende ud i HD, og den lyder lige så godt. Ekstramaterialet skuffer en smule, men hvis man bare har den mindste svaghed for gysergenren, så er denne skive et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chapton 12 år siden

Fantastisk og meget overbevisende film.
Men nu har den altså kostet 20 mio. norske kroner, så helt billig har den sgu heller ikke været ;)
Gravatar

#2 Moog 12 år siden

#1 Tja det får du et halv sekund Transformers for :)

Kan ikke huske om det er instruktøren her der har udtalt noget i stil med at han mener effekt industrien i Hollywood er helt galt på den. De prøver at dække hele skærmen til med detaljer, hvor det er lige så effektivt kun at fokusere på det område hvor man ved publikum kigger.

Kan nu ikke lade være med at tænke på bag kameraet til Alien, hvor man ser at de er gået sindsygt meget op i detaljerne, alle rumdragterne havde navne på ryggen, også selvom man ikke kan se det i filmen osv.
Gravatar

#3 misuma 12 år siden

Meget enig i anmeldelsen.

Angående cgi'en så er der virkelig noget om snakken når vi taler 'less is more'.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4 moulder666 12 år siden

Puha, den bliver jeg simpelthen nødt til at se - lyder som en rigtigt fed film! Bare anmeldelsen giver mig lyst til at sætte noget Fintroll på og lytte til "Jaktens Tid" endnu engang! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 x marks the spot 12 år siden

Genial film! Er fuldstændig enig med anmelderen. Både sjov og skræmmende og kan snildt sættes i samme klasse som amr. big-budget film i ren underholdningsværdi.

Jeg nåede at se den 2 gange til CPH:PIX og efter publikums reaktioner, så lød det til at ingen gik skuffet hjem. (tip: lad være med at skrue ned for lyden til rulleteksterne, og du vil få et sidste chok)

Det er bare ærgerligt, at filmen ikke fik dansk bio-distribution.

Til de bekymrede kan det nævnes, at ingen trolde kom til skade under filmen. ;0)

Nu venter jeg bare på en BD-anmeldelse af "Tucker & Dale VS. Evil" - den absolut sjoveste (og én af de blodigste) film på festivalen! Glæd jer!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#6 davenport 12 år siden

Jeg kan ikke finde den på Play.com. Vil gerne købe den det billigste sted..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Moog 12 år siden

#6 Dvdoo har den (blu-ray) til 199,- men ikke på lager
Gravatar

#8 Ash 12 år siden

Herligt og imponerende norsk eventyr!
Otto Jespersen er en fornøjelse...

5/6
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg ved sgu ikke helt, om den skal kategoriseres som en gyserfilm. Jeg anser det som en spændingsfilm med et glimt i øjet, og filmen leverer bestemt varen og ser glimrende ud på blu-ray. Mest imponerende er, at Norge formår at matche Hollywood effektmæssigt med en forholdsvis billig pose penge. Jeg troede sgu på de trolde i filmen, og det er en bedrift i sig selv.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 wiseguy 12 år siden

Lord Beef Jerky (9) skrev:
Jeg troede sgu på de trolde i filmen, og det er en bedrift i sig selv.


Jeg sad og små grinede da jeg første gang så traileren og havde ikke helt forventet den positive hype som filmen nu rammes af. Men lige nøjagtig det med at tro på troldene eller i hele taget betragte filmens præmisser som andet end komiske, har jo nok været min største tvivl omkring denne film. Jeg er stadig skeptisk, men det lader til, at den skal ha' en chance, når den rammer den rigtige pris!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: