“Tropa de Elite – Elitestyrken” ligner på overfladen et ordinært actiondrama med helte, skurke, korruption og narko, som udspiller sig i Rio de Janeiros slumkvarterer. Men når først overfladen skrælles af, byder “Tropa de Elite – Elitestyrken” på langt mere end blot et actiondrama. Der åbnes op for en samfundskritisk film, som ikke nøjes med at fokusere på det korrupte brasilianske politi og landets udbredte narkoproblemer og give det skylden for den høje kriminalitet. “Tropa de Elite – Elitestyrken” går et skridt videre og peger på, at Brasiliens kriminalitet ikke bare er de kriminelle, men hele det brasilianske samfunds skyld, og det gør filmen til en kontroversiel og tankevækkende oplevelse, pakket ind i et spændende actiondrama, som man ikke bør snyde sig selv for.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dolphinfriendly 15 år siden

Jeg var ret skuffet over den, synes absolut ikke der var så meget at komme efter. Javist den er socio-kritisk og forsøger at pege på at alle har deres del af ansvaret. Eller det tror jeg, for udførelsen og instruktionen er virkeligt ikke noget at komme efter - og der fremstår ikke et vedkommende tema, der sætter sig fast.

Det er på ingen på en "opfølger til "City of God".

Jævn og sjusket - 3/6 herfra.

Gravatar

#2 Skeloboy 15 år siden

Skal se den i denne uge, glæder mig.

Men opfølgeren til City of God, det er da godt nok en tåbelig og misvisende reklame...

Hvad blev der: Fra skaberne af City of God?
Gravatar

#3 steadi07 15 år siden

Er opfølgeren til "City Of God" ikke "City Of Man"?

Har også kraftigt overvejet at tage ind og se filmen, om ikke andet, så må man jo tage alene ind!
Gravatar

#4 Skeloboy 15 år siden

Den startede svagt, synes jeg, lidt unødvendig rodet, men der er en grund til det, og den er pissefed...

5/6
Gravatar

#5 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

To'eren blev sendt her til aften på DR K. Den var væsentligt bedre end 1'eren. VÆSENTLIGT!

1'eren: 3:6
2'eren: 5:6

Den er godt nok også meget mere voldelig en 1'eren.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: