“Twilight” er baseret på Stephenie Meyers bog af samme navn, som er den første i en serie. Det forklarer formodentlig også, hvorfor så mange af karaktererne dukker op for at introducere sig selv for blot igen at forsvinde ud af historien. Det samme kan siges om fortællingen, der standser så brat et mere eller mindre vilkårligt sted, at man næsten forventer at se ordene ”To be continued” på lærredet.

Ikke desto mindre er “Twilight” ikke en dårlig film. Den er ganske fermt instrueret og filmet og vil utvivlsomt gøre lykke hos målgruppen, der kan svælge hen i drømme om en mystisk fremmed, der tørster efter dem som ingen anden før. På vejen ud af biografen fortalte pigen ved siden af mig til sin veninde, at ”hun glædede sig til at se den igen på fredag.” For mig var et syn nu rigeligt.

Læs mere om vampyrfilm i artiklen Vampyrfilm – fortællinger med bid i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 15 år siden

Never!

this is FILMZ!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 tiany 15 år siden

#21 Bare vent og se, inden du får set dig om danser du rundt i en kjole ;)
Valar morghulis
Gravatar

#23 Michael Andersen 15 år siden

Så ikke nok med at I prøver at overtage, så forsøger I også at ændre det hele til Fimz.dk. Hell no! ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#24 Wangsgaard 15 år siden

noget galt i det!! :D :D
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#25 filmz-jonasgr 15 år siden

Hey, everyones gay once in a while ! It's Filmz.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#26 filmz-Koger 15 år siden

Fin film, men ikke fremragende. Kan nok konstater det samme som de fleste, at films hovede publikum nok er teenagepigen.

Personligt kunne jeg godt li den måde de har valgt at fremstille vampyren som figur, det ret orginalt(har i hvert fald ikke set den fortolkning før).
Nu tør jeg så bare ikke at gå i gang med at læse bogen, fordi nu ved jeg hvor alle de vigtige spændings elementer ligger, og så ender man med at sidde og vente på dem!
Jeg vil endelig ikke glemme at gi soundtracket et lille ord med på vejen. Syntes det er skide godt, kan godt li de lidt stille og rolige rock sange, som er med til at give filmen en vis charme og stemning.
Så alt i alt et godt romantisk darma med en lidt anderledes tilgang til tingene end man normalt ser.
www.bliza.dk <-- Personlige hjemmesider er jo bare hygge :p
Gravatar

#27 chronaden 15 år siden

Sker der for kønsskiftet herinde pludselig?

Men, tror ikke de kvindelige fans kan være særlig objektive når vi snakker om filmens reelle kvalitet :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#28 Winniepooh 15 år siden

tiany (18) skrev:
#17 Ja meget mystisk - jeg troede kun vi var dig, mig og Lagoni - men åbenbart er der et par stykker der gemmer sig i hjørnerne



Du glemmer mig Tiany.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#29 tiany 15 år siden

#28 Undskyld ikke med vilje :)
Valar morghulis
Gravatar

#30 colaholic 15 år siden

Har lige set den...har ikke grinet så meget siden jeg så Borat rofl.

Skriv ny kommentar: