“Twilight” er baseret på Stephenie Meyers bog af samme navn, som er den første i en serie. Det forklarer formodentlig også, hvorfor så mange af karaktererne dukker op for at introducere sig selv for blot igen at forsvinde ud af historien. Det samme kan siges om fortællingen, der standser så brat et mere eller mindre vilkårligt sted, at man næsten forventer at se ordene ”To be continued” på lærredet.

Ikke desto mindre er “Twilight” ikke en dårlig film. Den er ganske fermt instrueret og filmet og vil utvivlsomt gøre lykke hos målgruppen, der kan svælge hen i drømme om en mystisk fremmed, der tørster efter dem som ingen anden før. På vejen ud af biografen fortalte pigen ved siden af mig til sin veninde, at ”hun glædede sig til at se den igen på fredag.” For mig var et syn nu rigeligt.

Læs mere om vampyrfilm i artiklen Vampyrfilm – fortællinger med bid i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 mar16 15 år siden

dejlig sarkasme. en underholdende artikel i sandhed
Gravatar

#2 elwood 15 år siden

Billede 1
Bella roder lidt rundt i udsagne om visse mennesker.

Is it true that Vampires have a... well you know



Billede 2
Hej undskyld jeg sådan kommer brasene, men i har vel ikke set min Fodbold?


Billede 3
Dreng haha nu vil jeg sætter tænderne i dig min lækkerbidsken

Pige Nejj lad være, jeg vil ikke! er der ikke nogen som kan hjæ...!? Ajjj nu står den idiot kraftedme og rette på lyset under optagelsen!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Lady Arwen 15 år siden

Min venine elsker bøgerne, hun fik mig overbevist om at starte med at læse dem har læst Twilight og har de 3 næste liggende klar i bogreolen. Vi elsker alle Edward, og glædede os meget til at se hvordan den lækreste, smukkeste mest romantiske vampyr ville blive i skikkelse af Robert Pattinson - Resultatet var at vi "fangirlede" for vildt da vi trådte ud af biografen vi havde alle (4 tøser og 2 drenge (der så nok ikke var vilde med Robert)) haft en vild god filmoplevelse, og Pattinson levede så meget op til forventningerne...

Blev nødt til at give den 6 da jeg synes den levede så meget op til forventningerne selvom det self. ikke er den bedste film jeg har set!

Robert Pattinson er for LÆKKER!!!
Doctor Who <3
Gravatar

#4 Highland Park 15 år siden

#2: Haha, især treeren er herlig. :D

Men hør, du har da glemt Paris Hiltons "hund" denne gang. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 elwood 15 år siden

#4

Så vidt jeg kan se har The Insider ikke været aktiv på bio området endnu siden jeg nævnte det.

Hehe ja jeg ligesom stand-upp'er jeg forsøger og være aktuel 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 Highland Park 15 år siden

#5: Nej, men nu blev den jo nævnt i replikkerne til "Hundehotellet". Jeg troede, at du, for at øve dig, var i fuld gang med at flette den ind i mindst en replik pr. biograftråd. ;)

Hehe, ja men det bedste er, at replikken passer perfekt til hendes ansigtsudtryk! :D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 elwood 15 år siden

hehe nej, det var ren tilfælde det blev nævnt der.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 mar16 15 år siden

twilight lyder som lidt af en pigefilm. noget med en lækker dreng med flot hår som også er krid-hvid.
bliver det mon moderne? kan moden skifte fra selvbruner og solarie til mel og kælder? ville denne film blive så mastodontisk en succes at den ville fortumle hele den kendte verden, knuse standarterne og tvinge dem i knæ og sætte nye grænser for filmkunst??
Gravatar

#9 DarkLight 15 år siden

Bleg er altså det nye brun. Det er efterhånden et stykke tid siden. Følg med! :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 Spanner 15 år siden

Jeg troede brun var den nye sort?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: