Gravatar

#1 filmz-BrotherJack 16 år siden

Lynchs tilstædeværelse er tydelig i de sidste fire afsnit, som ligesom starten af sæson 2, er fuldstændig genial. De afsnit imellem kan jeg dog ikke rigtigt tage seriøst, og mener modsat at de falder uden for seriens ånd - hvad sker der for james Hurley-sideplottet som ALDRIG havde noget med noget og gøre, og samtidig viste at han stadig er seriens mest irriterende figur.

Fantastisk serie. Noget af det bedste på TV nogensinde.
Gravatar

#2 dolphinfriendly 16 år siden

#1 Enig - der er desværre småting som James Hurley sideplottet, der er mega irriterende.

Gravatar

#3 chandler75 16 år siden

Jeg synes nu, at James Hurley-plottet og konflikten med Bobby og pigerne fungerede udmærket - jeg betragter det som et slags "James Dean"-sideplot.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 The Insider 16 år siden

#3, enig, og jeg havde fuldstændig samme tanke. Er sikker på, at karakteren også er opkaldt efter Dean.
War. War never changes.
Gravatar

#5 dolphinfriendly 16 år siden

#3+4

Man kan næsten ikke være i tvivl om Dean referancen, men det er ikke lig kvalitet og jeg synes det slår skår i helhedsintrykket af 2. sæson. Dog ikke i så høj grad at det vælter sammen.

Gravatar

#6 Benway 16 år siden

Jeg synes også den sidste del af serien er ret svag, i forhold til de tidligere. Til gengæld er det sidste afsnit så afsindig genialt, at jeg rask væk gerne tilgiver det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 squee 16 år siden

Først halvdel af 2. sæson er enorm og afsnittene åbner virkelig op for nye døre i Twin Peaks universet, men anden del af anden sæson lukkede og slukkede for min interesse. Man kan dog sige, at det egentlig var ABCs skyld, fordi de ønskede jo 22 nye afsnit, og Twin Peaks egner sig slet ikke til så mange afsnit, når der ikke er ideer nok, fordi så er det netop at James Hurley episoden opstår ud af absolut ingenting, som leder ingen steder hen.
Lynch fortæller i bogen "Lynch on Lynch" at Twin Peaks serien slet ikke var slut, men seriens popularitet var stærkt dalende tvang serien i gulvet - desværre.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#8 filmz-BrotherJack 16 år siden

#7
Ja, og det er jo klart at populariteten dalede når produceren bad ham om at afsløre morderen. Selvfølgelig var der idéer nok til 5 sæsoner, men når plottet afsløres halvt inde i en sæson og når Lynch skrider i protest daler kvaliteten bare - det er jo klart. Det var jo hans serie, ikke Mark Frosts.

De sidste fire afsnit viser jo bare at det faktum at Lynch var inde over igen gjorde den store forskel.
Gravatar

#9 The Insider 16 år siden

Jeg tror nu ikke, Lynch skred i protest. Han havde til gengæld travlt med Wild At Heart. Og så synes jeg stadigvæk, det er utrolig interessant, at Mark Frost har været med til at skabe en serie som Twin Peaks og derudover også forfattede manuskriptet til den første Fantastic Four film :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-BrotherJack 16 år siden

Han skred og lod Mark Frost køre løbet, fordi Mark Frost var enig med producerne om afsløringen. Han afsluttede serien med bravour i håb at få endnu en sæson. At han havde travlt med "Wild At Heart" er et rygte, hvilket du kan læse på diverse Twin Peaks-hjemmesider.

Skriv ny kommentar: