Stilmæssigt minder “The Uninvited” en del om 90’er-mainstreamgysere såsom “Hånden på vuggen” og “Den sjette sans”. Den indeholder uhyggelige stunder, men ikke noget der for alvor vil ryste nogen, og da teksterne glider over lærredet, sidder man hverken tilbage med uafklarede spørgsmål eller nogen usikkerhed, eftersom alt bliver forklaret så tydeligt i slutningen. Netop derfor er den da også hurtigt glemt igen.

På trods af enkelte handlingstwists er det her en meget ordinær film, men ikke desto mindre udført med et ganske hæderligt håndværk. Garvede horrorfans kan dog roligt springe den over. Som en skrækfilm er den nærmest det filmiske svar på koffeinfri kaffe. Der er ingen risiko for, at den giver dårlig mave, men det er nu også mest af alt fordi, den ikke smager af noget særligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ks 14 år siden

Ærgeligt, når nu den originale er sådan et mesterværk :/
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3813285472] 14 år siden

Jeg blev nu meget positivt overrasket da jeg så "The Uninvited". Den er bestemt ikke dårlig. Jeg synes faktisk at det er en af de bedre gysere på højde med El orfanato (2007), Halloween (2007) og The Happening (2008) - (tre forskellige film, som jeg alle godt kunne lide).

Så 8/10 fra mig - men jeg er så heller ikke den store fan af gyser-genren, kan bedre lide psykologiske thrillere.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#3 Spanner 14 år siden

Hvis den er lige så "god" som The Happening, tror jeg bare, at jeg springer den over.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 filmz-Narniabæver 14 år siden

Er enig "2.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#5 Ericmase 14 år siden

Jeg var inde og se den i dag og den var ok, men ikke bedre end "The Grudge" og "The Ring". :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#6 Ericmase 14 år siden

3 stjerner fra mig.
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: