Lidt som i “Taken” er der også en velkendt 80’er-følelse over denne thriller, lige fra brugen af Berlin som kulisse til den pumpende New Order-musik på lydsiden, og hvis man har blot den mindste smag for den slags, er det vanskeligt ikke at blive revet med. Kun slutningen falder noget til jorden. Det er nu engang et billigt kneb blot at lade en figur komme ind og forklare det hele, og den tarvelige følelse bliver ikke mindre, når forklaringen viser sig at være ret så utilfredsstillende. ”Vi tyskere er gode til at glemme” bekendtgør Ganz undervejs, og ligeledes gør tilskueren klogeste i at dvæle ved det gode håndværk – og så se stort på de elementer, der ikke giver frygtelig meget mening.
#1 X&O 13 år siden
#2 Bruce 13 år siden
Midtvejs begyndte jeg decideret at miste interessen og da Frank Langellas karakter og "sædvanlighederne" kom i spil, kiggede jeg nervøst på uret (blot for at konstatere, at jeg aldrig går med ur). Ganz er absolut seværdigheden i filmen, men historien slap sit greb hurtigt og jeg responderede med et "fuck u too!".
3-4/10
#3 X&O 13 år siden
#4 Bruce 13 år siden
Efter han kommer ud igen og forsøger at finde konen, så behandler resten af agentorganisationen ham som om han er gal, fremfor at gøre et forsøg på i enrum at forklare ham sagens rette sammenhæng. Har alle hukommelsestab i organisationen? Har de glemt ham? Altså i stedet for at gøre det fornuftige, så opfinder filmen absurditet på absurditet for at vi, publikum skal blive ved med at tro på, at der er tale om uskyldig mand og kone og et komplot. Ikke nok med, at det manuskript aldrig skulle have forladt værelset det blev nedfældet i, så burde det være blevet stoppet i kvalitetskontrollen. Suk!
#5 Babo Rises 13 år siden
#6 Lars.dk 13 år siden
Men som #1 skriver hvis man syntes om Liam Neeson så er det en film man skal se.
#7 LennartLC 13 år siden
Udemærket action, men en alt for forglemmelig film.
#8 psmadsen 13 år siden
#9 dhad 13 år siden
Og så har jeg sgu aldrig tænkt på nogen af Hitchcocks film som vrøvl? Er der noget jeg misforstået eller forstået?
4/6
#10 Therien 13 år siden