Jason Reitman har med “Up in the Air” skabt en fin komedie med et bittersødt anstrøg. Budskabet er soleklart, og der bruges nogle lidt ærgerlige klicheer undervejs, men det er sammenlagt en ganske helstøbt film, som med al sandsynlighed vil optræde blandt de nominerede til årets Oscaruddeling. Den har nemlig mange af de kvaliteter, som plejer at tegne en rigtig Oscarfilm: humor, charme og et vigtigt og klart budskab.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Wookien 14 år siden

#8
Synes at det var en tragisk film, og synes det er sørgeligt da Clooneys karakter vender tilbage til vejen. Han er ensom pga. noget som vi ikke får at vide i hans fortid, hvilket gjort at han ikke vil knytte sig til andre mennesker, men han bliver åbnet af de to kvinder, og da han blive grounded, benytter han dette som en chance for give andre mennesker "en chance til". Bare for at blive skuffet igen, da hans familie ikke har brug for ham og Alex ikke har brug for ham. Han ender derfor tilbage i ensomhed. Det er fandme trist :)
Gravatar

#12 filmzkim 14 år siden

Ikke noget specielt. Fint skuespil, originalt manuskrift, så 4 stjerner herfra :)
Gravatar

#13 filmz-jonasgr 14 år siden

#10 Se det kan jeg faktisk ikke rigtig huske :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#14 BN 14 år siden

fra anmeldelsen:

Fyringen åbner op for en overvældende utrykhed


Give that man a G!

;-)

Men en god anmeldelse; det lyder bestemt til at være en film, der skal ses meget snart.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 soren 14 år siden

Super hyggelig film. Up in the air er en tragisk feel good film, om sådanne eksisterer. Fremragende præstationer fra castet og lækker instruktion og klipning sætter filmen i gang på en super måde.

Det er synd at snyde sig selv for at se den.

5/6

Mht. om det er virkelige personer så er jeg helt overbevist om at det som de gør i hvertfald er scripted. De snakker jo direkte til kameraet (Eller lidt til venstre for det) på en må som skal forestille at de lige har får beskeden om fyringen og at det så er deres tiltale til det, man ser.

Om det så er mennesker som i virkeligheden er blevet fyret for nylig der er blevet castet til disse roller skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men det er da hvertfald sjov bonus info hvis det forholder sig sådan.
Men anmelderen får det til at lyde som om at der er nogle dokumentariske interviews smidt ind i filmen, og den køber jeg altså ikke. :)
Gravatar

#16 filmz-jonasgr 14 år siden

Jason Reitman har lige været gæst hos Oprah hvor han nævnte, som jeg egentlig også troede, at han hyrede folk som havde prøvet at bliver fyret i den virkelige verden til at blive fyret i filmen. Det har han gjort fordi han ikke mener han har den livserfaring der gør ham i stand til at sætte sig ind i deres situation. Så derfor hyrede han dem, hvor de i øvrigt fik besked på at sige det de sagde da de blev fyret, eller hvad de ønskede de havde sagt.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#17 filmz-Bruce 14 år siden

Den var rigtig, som andre siger ... hyggelig. Men hold da op, hvor jeg synes den er blevet oversolgt ifht. hvad der reelt er at byde på.

4/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 McPeter 14 år siden

#17 - meget, meget enig...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#19 tranberg 14 år siden

UP IN THE AIR - ***** ·

Fremragende slow-paced bud på et mindre bombastisk Hollywood, der får øjnene op for livets ambivalente øjeblikke fremfor kirkevals og berettermodel.
Jeg kunne ikke undgå at føle, dog, at Clooney holdes en smule tilbage af bl.a. den unge Natalie, men det styrker faktisk Bingham-rollen, at den til en vis grad underspilles - lige som resten af filmen, dens stemning og tempo.
Det sidste kvarter er suverænt filmhåndværk og den ambivalente, samt håbefuld melankolske afslutning, efterlader een med et dybt og sælsomt aftryk i brystet og tonsvis af stof til eftertanke.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#20 dslacker 14 år siden

Pointen med de 2 kvinder i Binghams "liv" i filmen er at illustrere post-feministiske stærke intelligente kvinder på forskellige tidspunkter i deres liv. I den forstand synes jeg de er usædvanlige (og realistiske) karakterer som man sjældent ser på film. Klart plus i min bog. At de alle spiller fremragende gør så heller ikke noget
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440

Skriv ny kommentar: