“Vanvittig forelsket” er et sympatisk projekt, der desværre ikke spiller helt efter bogen.
Den gennemgående røde tråd knækker midtvejs, og de positive takter fra første del glemmes hurtigt under sidste halvdel af filmen. Hvad der kunne være blevet en interessant ungdomsfilm – for der er et potentiale i historien – ender i stedet med at blive en smertelig maveplasker. Første halvdel og Cyron Bjørn Melvilles fremragende præstation er de eneste grunde til, at filmen sniger sig op på et tretal.
Læs også: Vanviddets tangenter – Interview med Morten Giese.
#1 Nicki52 15 år siden
Edit: Forresten var det vores statsminister første film.
#2 Highland Park 15 år siden
Nå, så er han nok ved at lave en omvendt "Ronald Reagan".
#3 filmz-RJ 15 år siden
Og er der endelig en dansk film med et ok plot er det ofte tyvstjålet fra USA, f.ex "Bag det stille ydre", som sjovt nok kom lige efter den amerikanske "Bag facaden" og som endnu sjovere, osse handlede om en død der går igen.
Yderligere er der de senere år kommet flere politiske danske thrillere og tvserier, som så tydeligt har nuppet noget af plottet fra de amerikanske.
Og hvorfor bruge de samme skuespillere igen og igen, når man hører at DK har mange talenter, jeg spørger bare... øøh, hvor er de ??
#4 Nicki52 15 år siden
#5 Benway 15 år siden
Der er nogle virkelig mindeværdige sekvenser undervejs, som stadig sidder fast i bevidstheden bagefter, og som nævnt er Cyron Melville rigtig god i hovedrollen. Jeg havde oprigtigt ingen anelse om, at han rummede så megen talent. Jeg glæder mig ekstremt til at se, hvad Giese kommer til at lave af film i fremtiden.
#6 Nicki52 15 år siden
Lige mine ord. Det er også første gang han rigtigt kan udvikle sig i rollen. De andre film er han ikke hovedpersonen.
#7 Nicki52 15 år siden
#8 Skobbolop 15 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#9 Nicki52 15 år siden