“Voksne mennesker” er mere en mosiak af personer end en egentlig plotdrevet historie, og som sådan fungerer den også fint det første stykke tid, men ca. midtvejs i filmen synes den at gå noget i stå. Da der ikke er flere personer at møde og ikke synderligt mere at fortælle om dem, begynder interessen at dale noget, netop fordi der ikke er meget plot og fordi handlingen ikke bevæger sig i nogen egentlig retning. Heldigvis får filmen rettet skuden op igen, da det sidste stykke kommer og der endeligt begynder at ske en udvikling med personerne.
“Voksne mennesker” er en nostalgisk, men dog samtidigt moderne film. Dens legende fortællerglæde bliver hurtigt smittende, ligesom dens mange sjove bizarre replikker. Den er en god oplevelse, og en skæv men alligevel, meget ligetil fortælling.
#1 filmz-Angel Eyes 19 år siden
#2 mr gaijin 19 år siden
#3 filmz-vlx 19 år siden
Det var selvfølig meget sjovt at store del af filmen forgår på bryggen, især når man selv har trasket rundt i den del af byen og kender de fleste af lokationerne, men på den anden side så man jo noget ligende i Pusher II.
Men herfra vil jeg nu kun give den 2 ud af 6 point.
#4 filmz-Angel Eyes 19 år siden
Det er en film, der efterlod mig med en varm lettelse i kroppen, som kunne jeg pludselig svæve, og smilet er stadig ikke til at vriste fra mine læber!
En fabulerende dagdrøm - en forfriskende dansk 'hverdagskomedie' som alle de andre kunne lære noget af - gid vi alle så verden gennem Káris islandske perspektiv; hvor ville den være et fantastisk sted :)
Håber den vinder i Cannes. Den fortjener det sgu!
5,5/6