De gode skuespilpræstationer er med til at give filmen en væsentlig del af sin gennemslagskraft, men filmen mangler dog stadig det udefinerbare element, der kunne gøre den fremragende og få den til at skille sig ud i mængden af biografiske film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 davenport 18 år siden

Kanon film!
Jeg så den igår, men den sidder stadig i mig. Nu er jeg også meget stor Cash-fan og det gør selvfølgelig noget ved det hele.

Pheonix gør det yderst sublimt, og jeg tror (som den eneste?) at han henter den oscar på søndag.
Han er dog oppe imod Hoffman, der også viser en amerikansk legende, og det MÅ næsten blive een af de to. Amerikanerne elsker jo, som sagt i anmeldelsen, denne slags film.

Det eneste jeg savner, er RESTEN af hans liv. Jeg havde det ligesom "kom med en 2er" bagefter..
(Og sangen Man in Black)

Jeg var også som Angel Eyes ret betaget af scenen hvor de indspiller deres første sang. Den tale produceren kommer med, er en af den slags taler, man kunne citere ud fra. Fedt!

Jeg synes Reese gør det godt, men jeg tror hun er for ung til den Oscar. Jeg tror sku stadig der hænger en smule dum blondine over hendes person, selvom det (med denne film) er unfair.

Mit kritikpunkt er, at Pheonix ikke ser sine egne film, og det har jeg det af en eller anden grund svært med. Det virker arrogant, selvom det nok skal virke diamentralt modsat.

Men, smuk film alt i alt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 tiny 18 år siden

# 11: Interview med Mangold (instruktøren) og Phoenix, hvor han forklarer, hvorfor han ikke ser sine film. Han ser ikke engang dailys:

Jeg er i øvrigt helt enig. Det er en fantastisk film. Jeg har fulgt Joaquin Phoenox helt fra starten af hans karriere(ja, det var nu mest pga broderen i starten, men han har udviklet sig til at blive en af mine favoritskuespillere)

Jeg kan rigtig godt lide, at det i Walk The Line ikke virker som en efterligning/imitation af de rigtige personer. Da Jamie Foxx vandt sidste år (og som ofte er gældende for oscar vindere, der portrætterer en virkelig person) var det fordi, han virkelig var Ray. Joaquin Phoenix er ikke fantastisk som Cash fordi han har lært at synge og spille mv. Jeg synes, det er de menneskelige sider af rollen, der løfter hele præstationen. Han har så mange ansigtsudtryk og øjeblikke med tavst skuespil (fx hvor han ser Elvis spille). Jeg er særligt vild med Thanksgiving scenen. Den indre kamp i Cash er utrolig godt spillet i den scene. Han fortjener uden tvivl den Oscar, men jeg tror nu også det bliver Hoffman, der løber med den og han fortjener den mindst lige så meget. Jeg tror også det bliver en af de to.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#13 pulse83 18 år siden

Rigtig god film, med formidable skuespilpræstationer af Phoenix (selvfølgelig) og Witherspoon (som fuldstændig overrasker. Fremragende.) Fantastisk musik! Halvdelen af filmen gik med at tappe foden i takt, samtidigt med at gåsehuden løb ned af armene! 5/6!

Burde erstatte Capote i Bedste Film kategorien.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#14 DarkLight 18 år siden

Skal den købes på Play?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 davenport 18 år siden

Walk The Line: Collectors Edition (2 Disc Set) DTS jeg så, var rigtig fed, med postkort og i DTS.

http://www8.cd-wow.com/detail_results_2.php?produc...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16 filmz-tagmusen 18 år siden

en god film der fortæller meget om jonny chash liv også ting jeg ikke viste om ham
Gravatar

#17 BN 16 år siden

Da der ikke er noget ved den film, jeg ikke kan lide, giver jeg den 6/6.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: