Det tætteste, “Warcraft” kommer på en hovedperson, er Garona. Hun er af blandet blod og taler begge sprog. Hun er en fremmed i begge lejre. Derfor stikker hun ud og bliver en egen karakter. Hun er min vinder af denne første bane. For der kommer meget mere. Den første er nu gennemført. Jeg forsøger mig gerne med næste også, men sværhedsgraden må gerne ryge en orktand op.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Retlaw 7 år siden

Anmeldelsen her har da trods alt mere substans end Ektra Bladets. EB gør mere ud af at få sin anmeldelse til at lyde sjov, med sjove formuleringer.

Hvorom alt er, så forbliver dette nok en niche film, og vil nok kun blive elsket af "fanboys", og ganske få "udeforstående".

Jeg selv har spillet WoW i mange år, men holder pt en lang pause. Jeg skal se filmen på lørdag med resten af familien, spændt på hvad de mener om den, og ikke mindst hvad jeg selv kommer til at mene :) jeg har ikke de store forventninger, som altid har spil til film aldrig været den store succes, eller omvendt for den sags skyld.
Gravatar

#2 Daydreamer 7 år siden

Jeg har længe betragtet anmeldelser fra EB/BT/MetroXpress o.l. som intet andet end clickbait - meget begrænset indhold relateret til den konkrete film krydret med en masse fordomme og derefter en række fornærmelser mod de mennesker, der ville vove at synes noget andet. En perfekt oplæg til at haters/trolls/fans kan spamme livet af avisens kommentarfelter i raseri/hån og genere en helvedes masse penge via reklamebannere. Det er selvfølgelig altid et spørgsmål om smag, men jeg gider ikke betale den slags "anmelderes" løn, så jeg bruger netop kun Politiken/Filmz til at læse om film i disse dage.

Jeg er en absolut Warcraft lore fangirl - jeg prøvede at sætte mig i biografen uden al min viden om spillet, men der gik nøjagtigt 5 minutter, så var den potte ude. Jeg kan ganske enkelt ikke sætte mig i den situation, at man ikke kender Azeroth. Så nej, jeg kunne ikke se den film objektivt. :)

Jeg er helt enig med Mortens anmeldelse, nok endda med en tak opad. Jeg ELSKEDE den film! Men dens største svaghed er måske netop, at jeg landede i lore-ekstase så hurtigt. Der er vitterligt ingen forklaringer for noget som helst. Alle karakterer og verdener dukker uden videre op, så som biografgænger skal du bare sidde og acceptere præmisset. Hvis de bare havde givet den 20-25 minutter mere, bare lige lidt mere tid til at skabe stærkere relationer imellem karaktererne og plottet og dermed også med publikum, så havde jeg ikke siddet her og skrevet, for så havde jeg været på vej ind og se den igen. Ok, indrømmet, skal stadig ind at se den igen med venner, men det er altså først om et par dage. ;)

Der var bestemt små skønhedsfejl i skuespillernes timing/tonefald, i skiftet fra den ene scene til den anden, i 3D-panoreringen over bebyggelser, osv., men jeg er i hvert fald en glad biografgænger. Mere tak! (Bare lidt længere også...)
Gravatar

#3 Gasivodo 7 år siden

..og her er jeg! Klaphatten, der drømmer om Warcraft IV.
Da W.o.W. aldrig nogensinde har været oppe i min gyde.

Warcraft I,II og III!!! Halleluja:-D
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#4 Trew 7 år siden

Må indrømme at jeg ikke synes filmen var spicelt god. Jeg har spillet en smule warcraft III, men kender ellers ikke særlig meget til universet. Jeg har på fornemmelsen, at det primært er dem der i forvejen kender til historien, der vil elske denne film. Lidt ærgeligt, da jeg havde troet og håbet at denne film var for alle.
Gravatar

#5 Roxtaf 7 år siden

"første bane er gennemført i "Warcraft""
Og her sidder jeg, der først kom til da World of Warcraft var spillet, og tænker "du mener "DING 60" XD

Skriv ny kommentar: