”Hvorfor mig” spørger den unge Julie sin sløve, forelskede kidnapper i starten, men spørgsmålet er i virkeligheden: ”Hvorfor R?”. Svaret er: Fordi han engang var menneske, og fordi han stadig kan huske, dengang følelser var ægte, berøringer kunne føles, og ord betød noget. Det er ikke svært at finde en nutidig reference til den tilstand. Vores hovedperson, R, går fra at være en apatisk ung mand til at vende tilbage til livet med noget at kæmpe for. Er dette monstro noget, som iPad-generationen kan nikke genkendende til? Kan alle vi Facebook-afhængige folk, der har glemt, hvad det egentlig vil sige at kommunikere, ikke lære lidt af det? For er vi ikke allerede en nation af evigt mobil-tjekkende, status-opdaterende zombier? Jo, siger Jonathan Levine. Men det er ikke for sent at ændre på det, siger R. Og det er det endelige budskab i den optimistiske Levines “Warm Bodies”: Vi kan ændre os, hvis vi virkelig vil. Prisværdigt budskab. Prisværdig film.
#1 evermind 11 år siden
#2 bjarke 11 år siden
#3 McPeter 11 år siden
3 / 10
#4 bjarke 11 år siden
Hehe - troede sgu efterhånden, at jeg var alene med en mindre positiv oplevelse. Der er jo nærmest flotte anmeldeler over hele linjen her i Danmark.
#5 tina.66 11 år siden
#6 McPeter 11 år siden
Ja, jeg er også målløs over de mange gode anmeldelser den får. Hvis det er en film de giver en så høj karakter, så vil jeg nødig se en film de giver en lav karakter. :-)