Den computeranimerede vandhest er også forbavsende livagtig og ser langt bedre ud, end den gjorde i filmens ujævne trailere. Men det, der i sidste ende sælger det computergenererede kreatur, er skuespillernes reaktioner. Skuespillerne er også filmens største force.
En blot 11-årig Alex Etel, der også var suveræn i Danny Boyles hæsblæsende “Millions”, er en ekstremt karismatisk knægt, der gør Angus’ eskapader en fornøjelse at følge. Lige så god er Ben Chaplin, der giver sin rolle som den desillusionerede veteran Lewis Mowbray talrige lag, som man som seer nyder at skrælle af undervejs. Den dybfølte kærlighedshistorie mellem Mowbray og Angus’ mor, Anne (en typisk veloplagt Emily Watson), gøres troværdig og rørende takket være de garvede skuespilleres indsats og manuskriptets overbevisende replikker. Men filmens mest imponerende bedrift er, at den vitterligt får én til at tro på forholdet mellem en lille dreng og et computeranimeret fabeldyr.
#1 wimmie 16 år siden
Det bliver nok ikke en bio-film (med mindre jeg kan låne et barn til at tage med som undskyldning) ;)
#2 HonoDelLoce 16 år siden
Senest da ekskæresten vildt gerne ville ind og se Spiderman (den første) men sagde til alle veninderne, at jeg havde spurgt om hun ikke ville med - til trods for at jeg ingen intentioner havde om at se den før hun spurgte :D
#3 filmz-Narniabæver 16 år siden