Hvis “White House Down” havde holdt sig til, hvad den gør godt, så havde jeg uden forbehold anbefalet den til alle, der var i humør til noget afslappende underholdning. Som det er, kræver det en relativt høj kapacitet for at slå hjernen fra. Hvis man føler det absolut nødvendigt at se den i biografen, vil jeg anbefale at medbringe en skruetrækker, så man i særligt dumme scener kan stikke den op i næsen og slå hjernen helt fra. Lad mig afslutningsvis bemærke, at jeg udmærket er klar over ironien i, at jeg af alle mennesker beder om mindre plot og budskab i filmen. Måske er jeg bare dybere (eller lavere), end I tror. You’re not the boss of me!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 palooka 10 år siden

Ha, fik sgu et dejligt grin ud af forsideteksten. Så har filmen alligevel været godt for noget.
Gravatar

#2 gi-jones 10 år siden

Men er den dummere end "Olympus has fallen"?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 David Munch 10 år siden

Personligt synes jeg Olympus has Fallen sad lige i skabet.. Hvordan var denne film i forhold til den?
Gravatar

#4 steadi07 10 år siden

#3 - "WHD" er klasser over "Olympus", i hvert fald som jeg oplevede de to film.

"Olympus" lod hele tiden til at ville være en ny Die Hard, mens "WHD" lader til at have tillid nok til sine stjerner, cgi-effekter og budget til, at man ikke har samme fornemmelse.

Og så er det jo altid positivt, at filmen ikke indeholder GERARD BUTLER!
Gravatar

#5 psmadsen 10 år siden

Jamie Foxx som USAs præsident er filmhistoriens næststørste fejlcast - efter Jamie Foxx som statsanklager i "Law Abiding Citizen"....
Gravatar

#6 David Munch 10 år siden

4/10. Den var bare fyldt med dårlige klicher, scener hvor man græmmes, uendeligt mange scener hvor man sidder og tænker "wut? Hvorfor gjorde de dog det/Hvorfor gjorde de dog ikke det istedet?", og så selvfølgeligt den klassiske "Åh nej, *mit* barn er lige præcis det som opfører sig åndsvagt".

Og ja, Jamie Foxx som præsident var rigtig god de første 25 minutter, og derefter blev han til det største fejlcast nogensinde. En præsident der er komiker... Erhmm... Jo jo...

Olympus has Fallen var BETYDELIGT bedre.

Skriv ny kommentar: