Folkene bag “The Wolverine” har forsøgt at lave en bedre film end “X-Men Origins: Wolverine”, og håndværksmæssigt er missionen lykkedes. Til gengæld er der mindre og mindre sjov action, og skulle man være i tvivl, så sætter et ualmindeligt ringe eksekveret afslutningstwist en tyk streg under, hvor søgt og fortænkt historien egentlig er. Som sagt leveres der et ekstra klip efter rulleteksterne (en såkaldt stinger), der varmer op til den kommende “X-Men: Days of Future Past”, men indtil da har “The Wolverine” altså været en temmelig kedelig og intetsigende affære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Lord Beef Jerky 10 år siden

wikipedophilia må det vist være!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#22 mathiasfolsted 10 år siden

I USA har filmen lige nu 73 % fresh rating baseret på 60 professionelle anmeldelser (i går var den på 68 %, så den er steget!). Omvendt var danske anmeldere rimelig vilde med "X-men origins: Wolverine", mens den i USA fik 38 % rotten rating. Jeg håber stadig på det bedste, når jeg skal se filmen i aften!
"The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams".
Gravatar

#23 Kruse 10 år siden

#22: Nu er den på 70 % udfra 69 anmeldelser, men dens average rating der ligger på 6.3 falder nu godt i spænd med 3-4 ud af 6 stjerner den får af de danske anmeldere.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#24 Kviesgaard 10 år siden

Jeg var nu ok underholdt af filmen her til aften. Finder den væsentlig bedre end den skuffelse, som jeg indløste billet til for et par uger siden, nemlig MoS.

Synes det gjorde filmen lidt mere interessant, at
Wolverine mistede sine helingskræfter et stykke inde i filmen. Det gav ham pludselig et nyt aspekt, at forholde sig til.
.

Derudover kunne jeg genkende nogle af elementerne fra tegneserierne, omend de havde ændret karakter her i filmen ( men det har de også gjort i de andre film ).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#25 the_paki_don 10 år siden

Hvorfor får man ikke en anmelder, der godt kan lide actionfilm til at anmelde filmen i stedet for en, som sikkert synes, at "Only God Forgives" var den mest hjertebankende, spændingsvridende film i de sidste 17 år?!

:P
Gravatar

#26 Tarantrier 10 år siden

#25 - Synes faktisk at "Only God Forgives" var ganske kedelig og ligegyldig... :P Og jeg kan bestemt godt lide actionfilm! "G.I. Joe: Retaliation" var for viiiild, ha! :D
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#27 Ispep 10 år siden

#26

Jeg kan stadig ikke komme over du rater District 9 1/6? :0 Jeg er nok tit uenig med dig om underholdningsfilm og selvom jeg faktisk blev positiv overrasket over den nye GI Joe, så kunne den lige komme op på en 3/6. Altså en klar forbedring ift etteren.
Gravatar

#28 Warbeard 10 år siden

Jeg er uenig med anmeldelsen, synes bestemt ikke den var kedelig, eller at karaktererne var ligegyldige.
Meget bedre end Origins (gudskelov), og Wolverine er dejligt sur og vrissen, som vi elsker ham. Ydermere en meget flot film, men måske med en lidt svag 3. akt - jeg har ikke besluttet mig for det sidste endnu, skal tænke lidt over historien først.
Gravatar

#29 filmzkim 10 år siden

Har lige set den. Skide fed film! Den ligger da også på 7.6 på IMDB lige nu :)
Giver filmen 4/6 stjerner, hvilket er absolut bestået i min bog.
Gravatar

#30 filmzkim 10 år siden

#14
Ville skyde på, at mange også ville mene at Les Miserables også er en solid film med en fin præstation fra Hugh Jackman. Og så er der "The Fountain", hvor han gør det fortræffeligt i en fantastisk film. Jeg mener bestemt, at manden er en talentfuld skuespiller.
- Og bare vent til senere på året, hvor "Prisoners" kommer ud, hvilket jeg tror og håber på bliver en fantastisk film og præstation fra Hugh Jackman.

Skriv ny kommentar: